מהי תקרת הפקדות לקופת גמל על פי תיקון 190?

חיפוש בניירות עם זכוכית מגדלת

תיקון 190 הינו תיקון אשר נועד לסייע ולעודד את בני ה-60 ומעלה לחסוך לימי הפנסיה שלהם. התיקון מאפשר להם לחסוך במסלול של קופת גמל עם הטבות שונות לרבות הטבות מס ודמי ניהול. התיקון תקף רק לבני 60 ומעלה וכן מאפשר הפקדות עד סכום מסוים ולכן יש לו תקרה. אז מהי תקרת ההפקדות ואיך תיקון 190 יכול לעזור לכם?

 

מה זה תיקון 190?

תיקון 190 הינו תיקון המאפשר לבני הגיל השלישי לצבור הון באמצעות מסלול של קופת גמל. את קופת הגמל יוכלו למשוך אותם משקיעים באופן חד פעמי (באופן הוני) או בצורה של קצבה חודשה, ביחד עם הטבות רבות בניהול קופת הגמל ובמשיכת הכסף.

 

למי תיקון 190 מיועד?

התיקון מיועד לבני ה-60 ומעלה ומטרתו לסייע להם לחסוך לטווח הרחוק ולמשך תקופת הפנסיה שלהם, ולכן מאפשר להם אפיקי ניהול השקעות מגוונים לצד מגוון רחב של הטבות. התיקון יוכל לעזור גם לצעירים יותר. אלו אשר טרם הגיעו לגיל 60, יוכלו גם הם להפקיד לקופת הגמל לפי תיקון 190 ולהנות מהטבות, אך יוכלו למשוך את כספם רק לאחר שיגיעו לגיל 60.

 

כיצד תיקון 190 יכול לעזור לכם?

תיקון 190 כאמור מאפשר לכם לחסוך במסלול של קופת גמל עם דמי ניהול נמוכים ביותר והינו מסלול השקעה מהמשתלמים שיש בשוק. כמו כן, תוכלו למשוך את כספכם באופן הוני (כלומר במשיכה חד פעמית) עם תשלום מס של 15% במקום מס של 25%. במידה ותבחרו למשוך את כספכם כקצבה חודשית תהיו פטורים מתשלום מס הכנסה. כמו כן, תוכלו להנות מהטבות נוספות שייחודיות רק לתיקון זה.

 

מהי תקרת ההפקדות לקופת גמל לפי התיקון?

תקרת ההפקדה לקופת הגמל לפי התיקון משתנה בהתאם לגילכם. אם גילכם מתחת ל-67, תקרת ההפקדה תהיה מכפלת מקדם אשר מתאים לגילו של החוסך כפול 4 מהשכר הממוצע. אם גילכם מעל לגיל 67, תהיה זו אותה מכפלה של מקדם המתאים לגילכם כפול השכר הממוצע במשק אך מכפלה זו תהיה פי 5.

 

מתי תוכלו למשוך את כספכם?

אם ברצונכם להנות מההטבות אשר ניתנות לפי תיקון 190, כדאי שתדעו שתהיו מוגבלים בעת המשיכה של הכסף שלכם. את כספכם תוכלו למשוך מקופת הגמל ללא תשלום מס אם תמשכו אותם בצורה של קצבה, אם אתם מעל גיל 60 ואם יש לכם קצבת זקנה חודשית מינימלית של 4,525 שקלים. במידה ואתם עונים על כלל הקריטריונים תוכלו להנות מההטבות.

 

בשורה התחתונה – התיקון ישתלם לכם

תיקון 190 הינו תיקון אשר מאפשר לכם לדאוג לעתיד שלכם ולתקופת הפנסיה. אומנם הוא נועד לבני 60 ומעלה אך הוא יוכל לסייע לכם לדאוג לעתידכם לעת זקנה גם אם אתם צעירים יותר.

מחשבון, נייר ועט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים

פטור ממס הכנסה – מהן הדרכים?

פטור ממסכ הכנסה ניתן לאנשים בעלי נכות רפואית המוכרת על ידי המדינה באחוזים מסוימים. הפטור יכול לסייע לכם מאד

מה הוא נספח א למסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית היא מערכת נתונים חכמה, שמטרתה לאתר עבור כל חוסך, את כספי הפנסיה שלו. בנוסף, מערכת זו מציגה

דוח שנתי למס הכנסה

הניהול המאתגר של עסק או חברה בארץ, כרוך בעיקר בהתנהלות מול רשויות המדינה בכלל ומול רשות המיסים בפרט, כאשר

החזר מס – שיטות שכדאי להכיר

דמיינו לכם שיש לכם סכומים של כסף, מפוזרים איפשהו בעולם, שהם שלכם ומגיעים לכם בזכות ולא בחסד. לא הייתם