פטור ממס הכנסה – מהן הדרכים?

עורך דין מס

פטור ממסכ הכנסה ניתן לאנשים בעלי נכות רפואית המוכרת על ידי המדינה באחוזים מסוימים. הפטור יכול לסייע לכם מאד ברגע לא פשוט בחיים ובהמשך תקין של ניהול החיים. במידה ואתם להיות בעלי נכות רפואית שניתנה לתקופה של 185 יום לפחות, בהיקף של 90% לפחות, הגישו את הבקשה לפטור ממס הכנסה לו אתם זכאים. זה יכול להיות משנה חיים.

אז איך מגישים בקשה למס הכנסה? הכנו לכם מדריך קצר עם כמה עקרונות חשובים.

 

קודם כל, פונים להכרת אחוזי הנכות

הדבר הראשון שיהיה עליכם לעשות כדי לקבל פטור ממס הכנסה הוא לקבל הכרה ממוסדות המדינה על אחוזי נכות. במידה וכבר יש לכם אחוזי נחות מוכרים במוסד לביטוח לאומי לא תצטרכו לעבור עוד ועדה ותהליך הפטור יהיה קצר יותר. במידה ואין לכם תוכלו לפנות לוועדה הרפואית של רשות המיסים להכרת הנכות שלכם.

לאחר שהועדה הרפואית קבעה את אחוזי הנכות שלכם, תכלו להגיש את הבקשה למס הכנסה.

עריכת הבקשה – בשלב זה תצטרכו לשלוח לרשות המיסים טופס בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה (1516). בטופס יופיעו כל הפרטים האישיים שלכם ופרטים הרלוונטיים לבקשה. בנוסף, תדרשו לספק את המסמכים המתאימים ואת הפרוטוקול של הוועדה הרפואית.

 

הדרכים להגשת הבקשה לקבלת פטור ממס

חשוב לדעת שלא כל הבקשות נענות בחיוב ולכן צריך להכיר את האופן בו עובד התהליך. לעיתים הבקשה תדחה בגלל חוסר ידע של המגיש. כדאי לשקול לפנות לאיש מקצוע על מנת לוודא שהבקשה אכן תתקבל. לאנשי מקצוע המתמחים בנושא יש ידע רב וניסיון עשיר והם יוכלו לסייע במקרים האלה.

 

  1. הגשת בקשה באופן עצמאי דרך האתר של רשות המיסים

באופן עקרוני תוכלו להגיש את הבקשה דרך האתר של רשות המיסים באיזור האישי. הכינו את כל הטפסים וערכו את הבקשה בצורה המסודרת ביותר ועל הצד הטוב ביותר. וודאו שיש לכם את כל המסמכים והם מצולמים בצורה ברורה ואתם יכולים להעלות אותם לאתר.

 

  1. הגשת בקשה באופן פרונטלי

תוכלו לגשת לפקיד השומה האזורי ולהגיש לו את הבקשה, המסמכים והטפסים ישירות. גם במקרה הזה חשוב לעורך ולהכין את הבקשה בהתאם לדרישות של מס הכנסה על מנת לוודא שתקבלו את הפטור. להגשה באופן פורנטלי יש יתרון מרכזי – במידה וחסרים לכם מסמכים מסוימים הפקיד יוכל להגיד לכם במקום וכך לקצר תהליכים .

 

  1. הגשת הבקשה בליווי איש מקצוע

אנשי מקצוע טובים ומנוסים בקיאים בדרישות, המסמכים והטפסים השונים ויוכלו לקצר לכם תהליכים ואף להעלות את אחוזי ההצלחה של הבקשה. אם תחליטו לפעול בדרך הזו תצרכו לחתום על ייפוי כוח לאיש מקצוע שינהל עבורכם את הגשת הבקשה. הוא יוכל לכוון אתכם בכל שלבי התהליך, מהוועדה הרפואית ומה יהיו השאלות שישאלו שם דרך עריכת והכנת כל המסמכים הנדרשים.

 

במידה והחלטתם לבחור בליווי של איש מקצוע חשוב לבחור אדם מנוסה, בעל מוניטין ועם רגישות למצב המורכב שלכם.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים

מה הוא נספח א למסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית היא מערכת נתונים חכמה, שמטרתה לאתר עבור כל חוסך, את כספי הפנסיה שלו. בנוסף, מערכת זו מציגה

דוח שנתי למס הכנסה

הניהול המאתגר של עסק או חברה בארץ, כרוך בעיקר בהתנהלות מול רשויות המדינה בכלל ומול רשות המיסים בפרט, כאשר

החזר מס – שיטות שכדאי להכיר

דמיינו לכם שיש לכם סכומים של כסף, מפוזרים איפשהו בעולם, שהם שלכם ומגיעים לכם בזכות ולא בחסד. לא הייתם

מהי תקרת הפקדות לקופת גמל על פי תיקון 190?

תיקון 190 הינו תיקון אשר נועד לסייע ולעודד את בני ה-60 ומעלה לחסוך לימי הפנסיה שלהם. התיקון מאפשר להם