דוח שנתי למס הכנסה

מס הכנסה

הניהול המאתגר של עסק או חברה בארץ, כרוך בעיקר בהתנהלות מול רשויות המדינה בכלל ומול רשות המיסים בפרט, כאשר חלק עיקרי מהתנהלות זו כרוך בהגשת דוח שנתי למס הכנסה. במאמר זה נציג מהו הדוח השנתי למס הכנסה וכן את הדברים החשובים שכדאי להכיר לגביו

 

עסקים, חברות ומס הכנסה

שכירים, עצמאים ובעלי עסקים, כולנו מחויבים מידי חודש בהפרשות קבועות למס הכנסה, הנקבעות בהתאם למדרגות ההכנסה וקריטריונים שונים. לצד מכנה משותף זה, ההתנהלות השוטפת מול רשות המיסים שונה בהחלט בין שכירים, המנהלים את התקשורת עם רשות המיסים דרך מקום עבודתם, לבין בעלי עסקים, המתנהלים מול רשות המיסים באופן ישיר.

ההתנהלות השוטפת מול רשות המיסים כרוכה בבירוקרטיה רבה ובשליחת טפסים ודו"חות רבים, אותם מומלץ לשלוח עם רואה חשבון מקצועי ובקיא בתחום, המעניק בין השאר ליווי וייעוץ עסקי. בין הדו"חות הנפוצים והמוכרים במיוחד, אשר במקרים מסוימים גם שכירים מחויבים לשלוח, נמצא דוח שנתי למס הכנסה.

 

מהו דוח שנתי למס הכנסה?

דוח שנתי למס הכנסה הוא דוח המפרט באופן מקיף ומדויק את כלל ההכנסות וההוצאות של הנישום לשנת המס המבוקשת. לאחר הגשת הדוח, באופן מקוון או דרך פקיד השומה, יתברר האם הנישום יהיה חייב בתשלום מס או לקבל החזר מס.

כלל ההכנסות וההוצאות המפורטות בדוח השנתי למס הכנסה, כוללות גם מקורות הכנסה מחו"ל וכן ניכויים, תשלומי מס וזיכויים המגיעים לו. היות ומדובר במסמך אשר יקבע את חבות המס שלכם, חייבים להקדיש לו את מלוא תשומת הלב הראויה.

 

דוח שנתי למס הכנסה – דברים שמומלץ להכיר

את הדוח השנתי יש להגיש עד לתאריך ה – 30 באפריל של שנת המס העוקבת, כאשר ישנם מספר מקרים חריגים בהם ניתן יהיה לקבל ארכה. במידה ומדובר בעסק עם מחזור הכנסות שנתי שאינו עובר את הסכום של 60,000 ₪ , הרי שהוא יוכל להגיש דוח שנתי מקוצר.

אי שליחת הדוח, לרבות עיכובים שאינם מוצדקים (יוגדרו ככאלה במידה ולא התקבל אישור ארכה מראש) וכן מילוי לא מדויק, עלולים לגרור קנסות ועונשים ואף להיחשב כעבירה פלילית לכל דבר ועניין.

 

כיצד מגישים דוח שנתי למס הכנסה?

את הדוח השנתי יש להגיש באמצעות טופס ייעודי (טופס 1301) ולצרף את הנספחים הנלווים. לאחר הזנת הנתונים, יתקבלו שני עותקים מהדוח, עליהם יש לחתום בהתאם ולהגיש, יחד עם המסמכים והנספחים הנלווים לפקיד מס השומה הקרוב אליכם.

אופן המילוי המקוון אמנם מלווה במדריכים שונים, אך חשוב לזכור כי הדוחות השנתיים בכלל והסעיפים השונים בפרט, מתעדכנים מידי שנה ולכל פרט שאתם ממלאים עלול להיות משמעות רבה בחבות המס שלכם ולפיכך, חשוב ומומלץ בהחלט למלא את הדוח עם רואה חשבון מוסמך.

 

על דוחות ומס הכנסה – סיכומו של דבר

ראינו אם כן כי, דוחות שנתיים למס הכנסה הם רק שוטף ושגרתי בהתנהלות מול רשות המיסים, כאשר מילוי הדוח באופן מקוון ושליחתו חתום לפקיד השומה, יקבעו את חובת המס שלכם או את ההחזרים להם אתם זכאים ולפיכך, חשוב ומומלץ למלא את הדוח השנתי עם רואה חשבון מקצועי ובקיא בתחום.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים

פטור ממס הכנסה – מהן הדרכים?

פטור ממסכ הכנסה ניתן לאנשים בעלי נכות רפואית המוכרת על ידי המדינה באחוזים מסוימים. הפטור יכול לסייע לכם מאד

מה הוא נספח א למסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית היא מערכת נתונים חכמה, שמטרתה לאתר עבור כל חוסך, את כספי הפנסיה שלו. בנוסף, מערכת זו מציגה

החזר מס – שיטות שכדאי להכיר

דמיינו לכם שיש לכם סכומים של כסף, מפוזרים איפשהו בעולם, שהם שלכם ומגיעים לכם בזכות ולא בחסד. לא הייתם

מהי תקרת הפקדות לקופת גמל על פי תיקון 190?

תיקון 190 הינו תיקון אשר נועד לסייע ולעודד את בני ה-60 ומעלה לחסוך לימי הפנסיה שלהם. התיקון מאפשר להם