אתם רוצים לתבוע את ביטוח לאומי? חשוב שתדעו אם אתם זכאים

לתבוע את הביטוח הלאומי

מתביעות בנושאי זכויות רפואיות ועד להפחתה במיסוי עקב תאונה או מחלה, לא מעט מקרים עלולים להוביל אתכם לפתיחת תביעה מול הביטוח הלאומי. העניין הוא שאתם עלולים למצוא את עצמכם אבודים מעט אל מול המורכבויות בוועדות והחוקים. חשוב שתבינו קודם כל אם אתם זכאים, אז החלטנו לעשות לכם קצת סדר בבלגן.

 

איך לדעת אם אתם זכאים לקצבה עקב תאונת עבודה

בישראל יש לא מעט תביעות ביטוח לאומי בנושאי תאונות עבודה. אתם עלולים לחשוב שרק פציעות מענפים שכוללים עבודה פיזית כמו בנייה ושיפוצים נכללים בזה, אבל הרבה תאונות שקשורות בהגעה אל או מהעבודה, נפילות בזמן טיול חברה, או אפילו דלקות שונות עקב פעילויות בעבודה, יכולות לזכות אתכם בקצבה. אם אתם נפגעי עבודה, אתם עשויים להיות זכאים לקצבה אם נעדרתם מעבודה עקב פציעה, או אם נותרה לכם נכות עקב התאונה.

 

האם יכול להיות שמגיע לכם קצבת נכות?

אם אתם סובלים ממחלה כרונית, או שלאחרונה אובחנתם עם לקות מסוימת, יכול להיות שאתם זכאים לקבלת קצבת נכות. קצבת נכות נגזרת ממספר תנאים, אבל הראשון ביניהם הוא מעבר של תהליך קביעת אחוזי נכות רפואית, דרך הוועדות של הביטוח הלאומי. אם בוועדה הרפואית נקבע לכם שיעור של 60% לפחות (או 40% על מספר סעיפים יחדיו) אתם עשויים להיות זכאים לקבלת קצבה.

 

איך תדעו אם מגיע לכם פטור ממס הכנסה?

בעוד שפטור ממס הכנסה הוא תהליך שיש לבצע מול רשות המיסים, את החלק הרפואי תצטרכו לעשות דרך הביטוח הלאומי. כמו בקבלת קצבת נכות גם כאן תצטרכו לעבור ועדה לבדיקה אחוזי נכות. אדם שנקבעו לו מעל 90% אחוזי נכות (באופן משוקלל) יהיה זכאי לפטור מס הכנסה. האחוזים יכולים להיות מחושבים לצמיתות או על פי הגדרה של תקופה זמנית (מינימום של 185 יום). אם אתם לא נופלים בגבולות הללו – אין טעם להתחיל בתהליך.

 

מה מועדי ההתיישנות לתביעות ביטוח לאומי?

יש לבדוק כל סוג תביעה לגופה, אבל ככלל אצבע, רוב תקופות ההתיישנות מול הביטוח הלאומי הן כ-7 שנים. זה אומר שאם לפני 6 שנים עברתם תאונת עבודה, או חוויתם מחלה שהשאירה אתכם לא מסוגלים להתפרנס באותה תקופה, אתם כנראה עדיין זכאים לתבוע ולקבל החזר על התקופה המדוברת.

 

בדקו במחשבוני הזכאות באתר הביטוח הלאומי

כל תביעה בביטוח הלאומי היא מיוחדת ומגיע עם סט קריטריונים והגדרות משלה. כדי להקל על ההבנה של הציבור בנושא, הביטוח הלאומי הקים באתר שלו מספר מחשבוני זכאות, כולל רשימה של קריטריונים לכל תביעה. אם אתם עדיין מרגישים שאתם הולכים לאיבוד בתוך הבירוקרטיה – שקלו לשכור את שירותיו של עו״ד לענייני ביטוח לאומי. המומחיות שלו יכולה לפשט עבורכם את התהליך.

 

לסיכום

ישנן לא מעט סיבות שיכולות להביא אתכם למצב של תביעה מול הביטוח הלאומי. אנחנו מקווים שעשינו לכם קצת סדר בדברים. זכרו בכל מקרה כי תמיד אפשר לשכור את שירותיו של עו״ד לנושאי ביטוח לאומי שיכול לאמוד את סיכויי התביעה שלכם מראש, ולעזור לכם למצות את זכויותיכם.

ביטוח לאומי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים

איך עושים ביטוח רכב ליום אחד

ביטוח רכב ליום אחד הוא פתרון גמיש ונוח עבור נסיעות קצרות ומקרים מיוחדים. הוא מאפשר לכם לנהוג ברכב באופן

איך עושים ביטוח רכב ליום אחד

שימוש באתר האינטרנט של חברת הביטוח או פנייה ישירות לסוכן הביטוח, מאפשרים לרכוש ביטוח רכב גם ליום אחד בלבד.

האם ביטוח הבריאות שלכם מכסה כל מה שצריך?

ביטוח בריאות ממלא תפקיד חיוני במתן הגנה פיננסית וגישה לשירותי בריאות ליחידים ולמשפחות. חשוב מאד להעריך האם כיסוי ביטוח

כך תתכוננו לתביעה נגד חברת הביטוח

בין אם אתם מחזיקים בביטוח חיים, ביטוח בריאות או ביטוח רכב – קיימים מקרים רבים בהם את זכאים לפיצוי