החזר מס – שיטות שכדאי להכיר

החזר מס

דמיינו לכם שיש לכם סכומים של כסף, מפוזרים איפשהו בעולם, שהם שלכם ומגיעים לכם בזכות ולא בחסד. לא הייתם עושים הכול על מנת לאתרם? תופתעו לגלות כמה אנשים מוותרים שלא ביודעין על כסף שמגיע להם מרשויות המס, שבטח לא ירדפו אחריכם על מנת שתקבלו אותו. במאמר זה נציין מספר שיטות שיסייעו לכם לקבל את החזר המס שמגיע לכם.

 

למי מגיע החזר מס?

שאלת השאלות, ללא ספק. הרי לא כל אדם בישראל עומד בזכאות להחזר מס. החזר מס בעצם תלוי בגובה ההכנסה השנתית של כל אדם, ולפיכך מחושב גובה המס שעליו לשלם. בפועל, כל מי שהכנסתו השנתית הייתה נמוכה מגובה ההכנסה המשוערת ברשות המיסים, זכאי להחזר מס על בסיס ההפרש שנוצר. החזר המס בעצם שומר על זכותו של האזרח לקבל בסופו של דבר את הכספים המגיעים לו על פי ההערכה השנתית שנעשתה לו, ומגן עליו בסיטואציות בהן נפגעת הכנסתו בצורה כזו או אחרת.

 

החזר מס בגין הפרשה לפנסיה

מפרישים חלק מהמשכורת לטובת ביטוחים פנסיוניים? מגיע לכם החזר מס. עובד שמפריש סכומים לפנסיה זכאי להחזר מס בגובה של 35% מהסכומים שהופרשו לאורך השנה. ישנם תנאים אשר צריכים להתקיים לטובת קבלת זיכוי עבור מלוא הסכום שהופרש- במידה וההפרשה לפנסיה של העובד היא בגובה של עד 7% מהשכר, והסכום הכולל שהפריש לפנסיה לא עולה על 623 שקלים בחודש. החזר המס יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה.

 

החזר מס לשכירים

שכירים שעובדים במספר מקומות עבודה במקביל אך לא עבדו במשך שנה מלאה, או שמא קיבלו דמי אבטלה בחלק מהזמן, זכאים גם הם להחזרי מס. העובדה שעבדו במספר מקומות ובהם ההכנסה השתנתה מסיבה כזו או אחרת, מעניקה להם הטבה של החזר מס של ההפרש בין ההכנסה המשוערת להכנסה המעשית. החזרי מס לשכירים מגיעים להם בין היתר גם במקרים של ימי מחלה, חופשת לידה, לימודים אקדמיים במקביל לעבודה וכן הלאה.

 

החזרי מס בהקשרי קורונה

משבר הקורונה עשה שמות במציאות הכלכלית בישראל בשנתיים האחרונות, ודווקא בשל כך הסיכוי לקבל החזרי מס על תקופה זו הוא גבוה במיוחד. רבים בציבור הישראלי חווה פגיעה במקורות ההכנסה שלהם, כמו הוצאה לחל"ת, קבלת דמי אבטלה, כל אלו אינם בגובה המשכורת המקורית ממקום העבודה. שינויים משמעותיים כל כך בגובה ההכנסות של עובד, מעניקים לו את האפשרות לקבל החזרי מס בסכומים משמעותיים.

 

שירות בדיקת זכאות להחזר מס

ניתן להיעזר בחברות חיצוניות המקלות על תהליך קבלת החזרי מס מסיבות כאלו ואחרות. חברות אלו מציעות שירותים של סיוע במילוי טפסים בצורה מקוונת וללא התעסקות מיותרת בבירוקרטיה, מילוי מדויק של כל הפרטים על מנת להשיג את החזרי המס בגובה המקסימלי ביותר שמגיע לכל אדם העובר את בדיקת הזכאות.

החזר מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים

פטור ממס הכנסה – מהן הדרכים?

פטור ממסכ הכנסה ניתן לאנשים בעלי נכות רפואית המוכרת על ידי המדינה באחוזים מסוימים. הפטור יכול לסייע לכם מאד

מה הוא נספח א למסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית היא מערכת נתונים חכמה, שמטרתה לאתר עבור כל חוסך, את כספי הפנסיה שלו. בנוסף, מערכת זו מציגה

דוח שנתי למס הכנסה

הניהול המאתגר של עסק או חברה בארץ, כרוך בעיקר בהתנהלות מול רשויות המדינה בכלל ומול רשות המיסים בפרט, כאשר

מהי תקרת הפקדות לקופת גמל על פי תיקון 190?

תיקון 190 הינו תיקון אשר נועד לסייע ולעודד את בני ה-60 ומעלה לחסוך לימי הפנסיה שלהם. התיקון מאפשר להם