עורך דין אורי גילת מסביר – איך לבטל עיקולים?

לבטל עיקולים

חובת הן דבר מורכב ולא נעים. איש איננו רוצה להיות חייב, בטח לא בחובות שאין ביכולתו להחזיר. אולם כאשר מגיעים למצבים יכול אדם למצא את עצמו תחת צווי עיקול על כספו ורכושו. התהליך המתגלגל של עיקולים מתחיל במשרדי ההוצאה לפועל, לכן חשוב להיעזר גם בשירותי עורך דין מתאים בתהליך.

 

צו עיקול, מה הכוונה?

צו עיקול הינו צו מטעם ההוצאה לפועל המגבילה את היכולת של חייב לעשות שימוש בנכסים או ברכוש שבבעלותו. הצו למעשה מתיר לרשויות למכור רכוש מעוקל של מי שאינו משלם את חובותיו ובעזרת הסכום המתקבל מהמכירה, יקטן סכום החוב. הדרך הנכונה ביותר להימנע מעיקול הא כמובן תשלום החוב כולו או כחלק מקיום הסדר החובות.

אולם במקרה ופעולה זאת לא מתבצעת, ההוצאה לפועל תוכל להטיל עיקולים על כלל הנכסים הרשומים על שמכם. מרגע שתהליך העיקול יצא לפועל, המשמעות היא שעל מנת לבטל את העיקול, תאלצו לבצע פעולות מול ההוצאה לפועל באמצעות עו"ד. עורך דין עיקולים אורי גילת מלווה חייבים ופועל לביטול עיקולים מול הרשויות השונות.

עיקולים

 

איך ניתן לבטל עיקולים?

מן הרגע שניתן עיקול על נכס מסויים יש מספר פעולות שניתן לבצע:

הפעולה הטובה ביותר במיה והיא אפשרית היא כאמור תשלום החוב באופן מידי וסגירת התיק. אולם ברוב המקרים זאת איננה אפשרות ישימה. האפשרות השנייה היא הגשת בקשה באמצעות עורך דין בבקשה לביטול ההליכים של ההוצאה לפועל הנוגעים לעיקול.

בדרך כלל הטיעון המרכזי בבקשה לביטול עיקול נוגעת לכך שהחייב זקוק לרכוש או לנכסים המעוקלים על מנת לייצר הכנסה שתשלם את החוב, עצם העיקול פוגע באופן חמור ביכולת שלו להשתכר ולהחזיר את החוב. עורך דין עיקולים אורי גילת מסביר מה הן הסיבות האפשריות כנימוקים לבקשות ביטול הליכים במקרה של עיקולים מול ההוצאה לפועל:

  • איחוד תיקים – הגשת בקשה לביטול עיקול בשל הרצון להגיע להסדר של איחוד תיקים מתוך ההבנה שלאחר הליך זה החזרת החוב תתבצע בצורה טובה ומהירה יותר.
  • ביטול על רקע פגמים – במידה והליך בקשת העיקול התבצע שלא על פי דין ונפל באחד משלבי התהליך פגם כל שהוא, הרי שיש עילה לבקשת ביטול העיקול באופן מידי.
  • עיקול כלי רכב – אפשר לבקש ולטעון שעיקול שכזה יהווה פגיעה אנושה ביכולת של החייב להשתכר מחדש ולהשיב את החוב.
  • עיקול משכורת – במצב זה יכולה הבקשה להסביר כי עיקול המשכורת יפגע בכלכלת המשפחה ובאלו הסמוכים אל שולחן החייב, כמוכן תיתכן ותהיה חריגה מסעיף 8 בחוק להגנת השכר.
  • עיקולים ברכוש – יכולים לפגוע פגיעה קשה בעסקי החייב ולהקשות עליו את יכולת ההשתכרות.
  • עיקול מבית שאינו בית החייב – במידה ועוקל רכוש בבית בו מתגורר החייב, אך הוא איננו הבעלים של הבית.

 

במקרה ובו יש אירוע הפוך, כלומר הזוכה מבקש לבטל הליכים של עיקול בהוצאה לפועל, הוא יידרש להגיש בקשה בכתב אל אשם ההוצאה לפועל לטובת ביטול ההליכים. ברוב מוחלט של המקרים, הרשם מאשר בקשות אלו.

סוכנות האכיפה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין עיקולים
לא נמצאו פוסטים נוספים בנושא