ארבע דרכים למניעת נשירת שיער

טיפול בנשירת שיער

נשירת שיער אצל נשים היא חוויה קשה. כולנו רוצות לשמור על השיער שלנו בריא, מלא ואיכותי, אך לא תמיד זה מזדמן לנו. נשירת שיער יכולה להיגרם מחוסר ויטמינים, לידה, טיפול לא נכון בשיער, ולעיתים זו פשוט גנטיקה שעוברת מדור לדור.

בדיקות דם ובדיקות רפואיות עוזרות למציאת הסיבה. אם עדיין לא מצאת את הסיבה למה השיער שלך נושר, הנה ארבע דרכים למניעת נשירת שיער.

 

מה הסיבה לנשירה?

על מנת להציע טיפול אפקטיבי המותאם לכל אישה בפני עצמה, צריך קודם כל להבין את הסיבה לנשירה. נמליץ לכן לפנות לרופא מומחה לבדיקה. לנשירת שיער אצל נשים יש סיבות רבות, אבל שימי לב כי 50% מהנשים לרוב סובלות מאי תקינות בבלוטת המגן ואינן צורכות מספיק חלבון מהחי.

שני גורמים אלה משפיעים מאוד על צמיחת שיער. בקרי באתר של Glam42 ותוכלי לצפות בכל התכשירים שיעזרו לך למנוע נשירת שיער. כמו כן, נשים המאובחנות כאנמיות גם הן יאובחנו בנשירת שיער. אז איך אפשר למנוע את זה? הנה ארבעה דרכים.

 

שמירה על רמת סוכר יציבה בדם

תנודות ברמת הסוכר משפיעה על נשירת שיער אצל שני המינים, גברים ונשים. זינוק משמעותי בריכוז הסוכר בדם מגביר את הרגישות של זקיקי השיער, מה שהופך אותם לבעלי נטייה גבוהה יותר לנשירה. אחת הפעולות שיש לבצע על מנת לעצור את הנשירה היא לשמור על רמת סוכר תקינה.

כלומר, אין לצרוך מזון תעשייתי ולא טבעי המלא בתוספים מלאכותיים. עם זאת, מאכלים טבעיים אינם גורמים לקפיצה ניכרת ברמת הסוכר בדם. הצמחים עשירים בסיבים תזונתיים המאיטים את העיכול ומשחררים סוכר בצורה הדרגתית ואיטית.

 

טיפול תרופתי

במידה ונבדקת על ידי רופא מומחה, לרוב הוא ימליץ על מינוקסידיל. זוהי תרופה שכיחה להורדת לחץ דם. היא מסייעת לשיער לצמוח. התרופה מגיעה בצורת תמיסה, אותה מורחים על הקרקפת באזורים דלילים. שיעור ההצלחה של טיפול זה הוא גבוה.

שימי לב שיש לבדוק את עוצמת הנשירה ולתת את האבחון המתאים לפני הטיפול התרופתי. לעיתים אף יש צורך לבצע ביופסיה בקרקפת לפני תחילת הטיפול.

 

רכיבים תזונתיים

יש לא מעט רכיבים תזונתיים שיכולים להפחית את הנשירה. העור, השיער והציפורניים מושפעים מאוד מרכיבים אלה ולא רק מסביבה חיצונית.

  • חומצה אורטו סליצילית נקראית גם סיליקה ונחשבת לחומר שיש לו חלק גדול בתהליך יצירת השיער, הציפורניים והעור.
  • גופרית הוא חומר המסייע ביצירת קרטין שבונה את השיער.
  • ביוטין חוסר שלו מוביל לנשירת שיער ויש להקפיד על אספקה תקינה.

 

עלי סרפד

העלים של הסרפד הם מקור גדול ועשיר של טרפנואידים, קרוטנואידים וחומצות שומן. גם חומצות אמינו חיוניות שונות כמו כלורופיל, ויטמינים, טאנינים, חומצה סיליקית, קוורצטין ורוטין. כל אלה עוזרים ומסייעים לצמיחת שיער. צמחי סרפד משפיע ומשנה גנים המעורבים בנשירת שיער. בדומה למינוקסידיל, התרופה הפופולרית.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפולים

גליובלסטומה בילדים: אתגרים ייחודיים וגישות טיפוליות

בשנה שעברה התקיים כנס ייחודי וראשון מסוגו שעסק בגידולי ראש בקרב ילדים צעירים. בכנס זה הרצו רופאים מומחים בתחום