כמה סוגי כלבים יש בעולם?

אילוף כלבים

פינצ'ר, צ'יוואווה, שנאוצר, האסקי סיבירי, תחש, גולדן רטריבר ופאג – כל מי שאוהב כלבים יכול להמשיך עם רשימת הגזעים השונים של הכלבים שקיימים בעולם. כיום, סיווג של כלבים לסוגים יכול להתבצע במספר דרכים. ניתן לסווג כלב לפי הגזע שלו, לפי התפקידים שהכלב מסוגל לבצע ולפי מאפיינים שיש לכלב ולכלבים הדומים לו. אז כמה סוגי כלבים יש בעולם? תלוי איך אתם מסתכלים על זה.

 

סוגי כלבים

אוהבים כלבים? אם מישהו ייתקל בכם ברחוב וידרוש מכם באופן אקראי ומהיר למנות את כל סוגי הכלבים הקיימים, אתם חושבים שתוכלו לענות לו תשובה מלאה? ככל הנראה שלא. בכל אופן, ייתכן ואנשים שונים יענו תשובות שונות לאותה השאלה. הדבר יתרחש לא מכיוון שניתן לסווג כלבים לסוגים שונים.

באופן כללי, ניתן לחלק כלבים, שמרביתם ניתנים לאילוף, כפי שניתן לראות באתר https://leaderdogs.co.il לסוגים שונים. דרך אחת היא להסתכל על הגזע של הכלב. למי הגזע של הכלב, ניתן להבחין באופן ספציפי בין כל כלב וכלב. דרך שנייה היא להסתכל על מאפיינים משותפים, ולפיהם לראות קבוצות שונות הקיימות באוכלוסיית הכלבים. דרך שלישית היא לסווג את הכלבים לפי פעולות ותפקידים שונים שהכלב יכול לבצע.

 

גזעי כלבים

גזע של כלב הוא למעשה סוג שאליו מסווג הכלב, עקב מאפיינים גנטיים והתנהגותיים מסוימים. הצאצאים שיוליד הכלב יהיו דומים לו, גם במראה וגם בהתנהגות. בעולם קיימים כ-500 גזעים שונים של כלבים. דרך סיווג לפי גזע יכולה לאפשר לנו להבין באופן פרטני מה המאפיינים השונים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה התנהגותית, של כל כלב.

הידיעה מראש של גזע הכלב יכולה לאפשר לבעלים עתידיים לבחור כלב לפי הצרכים האישיים שלו. למשל, ישנם גזעים מסוימים שיודעים לבצע את תפקיד השמירה לפי המאפיינים שלהם, כמו גזע השנאוצר. מי שמעוניין בכלב שיבצע תפקיד מסוים, יכול לרכוש את הגזע המתאים בדיוק לדרישות שלו.

 

כלבים לפי מאפיינים משותפים

ניתן לסווג גם כלבים לפי מאפיינים משותפים. הפדרציה הבינלאומית לכלבנות, הממוקמת באירופה, מסווגת את הכלבים לפי מאפיינים משותפים. כלבי רועים, כלבים שימושיים, כלבי רוח וכלבי שפיץ הם דוגמאות לסוגי הכלבים שהוגדרו על ידה.

 

כלבים לפי תפקיד

עוד דרך באמצעותה ניתן לסווג כלבים לסוגים שונים, היא באמצעות תפקיד. עוד מלפני אלפי שנים בני האדם השתמשו בכלבים לצרכי חקלאות ושמירה. כיום, ניתן למנות בין סוגי הכלבים את כלבי השמירה, כלבי הציד, כלבי עבודה, כלבים כפריים וכלבי מזחלת.

 

אז כמה סוגי כלבים יש?

כפי שכבר הבנתם, אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. אם אתם מחליטים להסתכל על כמות הגזעים שיש, אז לפי ההערכות מדובר על כ-500 גזעי כלבים שונים. אנשים שמסתכלים על חלוקה לפי מאפיינים שונים של כלבים, או לפי תפקידים שונים שכלבים יכולים למלא, יכולים למנות כעשרה סוגים שונים.

סוגי כלבים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים

מה ההבדלים בין הרצועות השונות לכלבים?

רצועות הן כלי הכרחי לכל בעל כלב, הרצועה מאפשרת לקחת את הכלב שלו לטיול מבלי לדאוג לבטיחותו או שילך

מתי נצטרך חיתולים לכלבים?

כלבים דומים במספר דברים לבני האדם, הם נדרשים לפעילות גופנית על מנת לשמר את בריאותם, הם אוהבים לאכול, הם

הכי בריא, הכי טוב – איך בוחרים חטיפים לכלבים

כלבים אוהבים לאכול גם כשהם לא רעבים, זו הסיבה שבמהלך הטיול הם מחפשים, לא פעם שאריות מזון. אין באמת