מתי נצטרך חיתולים לכלבים?

גור

כלבים דומים במספר דברים לבני האדם, הם נדרשים לפעילות גופנית על מנת לשמר את בריאותם, הם אוהבים לאכול, הם צריכים לשתות כדי לא להתייבש, הם לומדים בינקותם לעשות את צרכיהם בחוץ ולא בבית, הם מתבגרים ומזדקנים. בזקנתם, כמו חלק מבני האדם, מתקשים הכלבים לשלוט בצרכים ולכן, יש להלביש להם חיתול. אולם, קיימות סיבות נוספות בעקבותיהן נזקק בעל הכלב לחתל את כלבו, המאמר הבא עוסק במגוון המקרים הללו ובאמצעי ההחתלה השונים העומדים לרשותם של בעלי הכלבים.

 

מתי צריך לחתל כלב?

קיימות שלוש סיבות מרכזיות הגורמות לכך שבעל הכלב יצטרך לחתל אותו:

בריחת שתן

כמו חלק מבני האדם, ישנם כלבים הסובלים מבריחת שתן. הדבר נובע, ברוב המקרים, מגילו המתקדם של הכלב אך לא רק. סיבה נוספת לבריחת שתן היא סכרת, מחלה שגם כלבים עלולים לסבול ממנה. בנוסף, ישנם כלבים שיש להם בעיה של רפיון שריר הסוגר וזה מה שגורם לבריחת השתן. אפשרות נוספת הינה, זיהום בדרכי השתן של הכלב. כל אלה קיימים גם בקרב בני האדם.

 

נקבות בתקופת הייחום

נקבות הנמצאות בתקופת ייחום כלומר, בימי המחזור שלהן, משאירות סמני דם במקומות שונים בבית, על מנת להימנע מכך מומלץ בתקופות אלה לחתלן. כלבה בתקופת הייחום שלה נוטה ללקק את הדם המטפטף ממנה וחשוב לא לאפשר לה את זה, החיתול נותן מענה גם לכך.

 

כלבים בגיל זקנה

כלבים זקנים, ממש כמו בני אדם, עלולים לא לשלוט בסוגריהם בשל רפיון השרירים, חולשת הגוף או, בעיות פרקים. במקרים מעט חריגים יותר, כשל קוגניטיבי של הכלב יגרום לכך שיעשה את צרכיו בבית. במקום מתן תרופות מומלץ לחתל וכך למנוע את חוסר הנוחות.

 

לסרק באהבה

החתלה היא חלק מפעולה היגיינית שיש לבצע במצבים שונים בהם מצוי כלבכם, ישנן פעולות הגייניות נוספות שחשוב מאוד לבצע לטובת איכות חייו הכללית של כלבכם ושלכם, אחת הפעולות הללו היא סרוק הכלב. כדי לבצע סרוק אוהב לכלבכם עליכם להכיר מסרקים לכלבים, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שקיים מגוון גדול של מסרקים וכל אחד מהם מתאים לסוג פרווה מעט שונה. כדאי לתת מספר דוגמאות: פרמינייטור – מברשת להסרת פרווה עודפת, פעולה חשובה המסייעת לתחושה טובה של הכלב ומונעת לכלוך פרוותי על מרצפות הבית. פרמינייטור – מסרק להפחתת הנשירה, סרוק במסרק זה מקטין את הנשירה של הפרווה, מונע לכלוך ומיטיב עם הכלב. קיים גם מסרק סמיך, דו צדדי, להתרת קשרים בפרוות הכלב.

 

חיתול תעלול

לא תופתעו בוודאי לשמוע שקיים מגוון די גדול של חיתולים לכלבים אולם, המגוון אינו נובע מחומרים שונים המרכיבים את החיתול אלא יותר מגודלו, סוג הסגירה וחומר הבסיס. יש למדוד את המותניים של הכלב על מנת להתאים לו את גודל החיתול המדויק. כמו כן, חשוב לדעת, ישנם חיתולים בעלי ספיגה נמוכה וחיתולים בעלי ספיגה גבוהה, תלוי בגודל הכלב שלכם וכמות השתן והצואה שהוא מפריש.

כמו שנאמר כבר בפתיח, כלבים דומים מעט לבני האדם ויש לסייע להם בכל בעיה שלא תהיה.

אישה וכלב

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים

מה ההבדלים בין הרצועות השונות לכלבים?

רצועות הן כלי הכרחי לכל בעל כלב, הרצועה מאפשרת לקחת את הכלב שלו לטיול מבלי לדאוג לבטיחותו או שילך

הכי בריא, הכי טוב – איך בוחרים חטיפים לכלבים

כלבים אוהבים לאכול גם כשהם לא רעבים, זו הסיבה שבמהלך הטיול הם מחפשים, לא פעם שאריות מזון. אין באמת

כמה סוגי כלבים יש בעולם?

פינצ'ר, צ'יוואווה, שנאוצר, האסקי סיבירי, תחש, גולדן רטריבר ופאג – כל מי שאוהב כלבים יכול להמשיך עם רשימת הגזעים