מתי כדאי להיעזר בחברה להחזרי מס?

מחשבון ודף

מעל למחצית מהשכירים שעובדים במדינת ישראל זכאים להחזרי מס מהמדינה, ולמרבה ההפתעה רובם אפילו אינם מודעים לכך. לפי הסטטיסטיקה הזו, יש סיכוי לא רע בכלל שגם אתם זכאים להחזרי מס! אילו נסיבות יוכלו לזכות אתכם בהחזרים כאלו, כיצד תוכלו לבדוק את זכאותכם ומדוע כדאי להיעזר בחברה מקצועית להחזרי מס?

 

בתור התחלה, מה הם בכלל החזרי מס?

כל אדם שעובד בישראל נדרש לשלם מס הכנסה מהשכר שהוא מרוויח, אך ישנם מספר רב של נסיבות ומקרים שבהם המדינה מעניקה לאזרחיה הטבות במס הכנסה. אחת מהטבות המס האלו הן נקודות זיכוי במס, שבעצם מעניקות למי שמקבל אותן הנחה בתשלום המס. כל נקודת זיכוי שווה 219 ₪ הנחה במס ההכנסה בכל חודש.

במידה ומגיעות לכם נקודות זיכוי במס, תוכלו לקבל אותן גם בצורה רטרואקטיבית, בצורה של החזרי מס. החזרי מס מגיעים לכל מי שזכאי כאמור לנקודות זיכוי במס, אך מסיבה כלשהי לא קיבל את ההנחה עד כה – כך שבפועל יצא שהוא שילם יותר מס מכפי שהוא היה אמור.

 

אילו נסיבות יוכלו לזכות אתכם בהחזרי מס?

ישנן נסיבות רבות שבהן תוכלו לקבל החזרי מס, וביניהן:

  • נסיבות משפחתיות: החזרי מס ניתנים למשפחות חד הוריות, למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, לזוגות נשואים, לגרושים ועוד.
  • נסיבות רפואיות: החזרי מס ניתנים לחולים במחלות קשות, לבעלי עיוורון או נכות, לאנשים שמחזיקים קרוב משפחה במוסד סיעודי ועוד.
  • נסיבות תעסוקתיות: החזרי מס ניתנים לעובדים מהבית, לאנשים שפוטרו מעבודתם, לאנשים שנמצאים בין עבודות, לעובדים בחו"ל, לעובדים בשנת שבתון ועוד.

 

כיצד תוכלו לבדוק האם גם אתם זכאים להחזרי מס?

אם אתם מעוניינים לבדוק את זכאותכם להחזרי מס, תוכלו לעשות זאת בצורה קלה ונוחה דרך אתר האינטרנט https://www.hagana.co.il. באתר תמצאו מחשבון זכאות שבו תוכלו למלא את הפרטים שלכם, ותוך מספר דקות תקבלו תשובה האם אתם זכאים להחזרי מס. השימוש במחשבון הזכאות הוא חינמי, ללא כל התחייבות ומהיר מאוד, כך שכדאי לבדוק את זכאותכם ולוודא שאתם לא מפספסים כסף שמגיע לכם בחזרה מהמדינה!

 

מדוע כדאי להיעזר בחברה מקצועית על מנת לקבל את החזרי המס?

את הבקשה להחזרי מס יש להגיש אך ורק בצורה ידנית, ללשכת פקיד השומה במס הכנסה. הבקשה, המסמכים שיש לצרף לה והעיסוק בכל ההליך עצמו עשויים להיות מייגעים ולארוך זמן רב אם מתנהלים מול מס הכנסה באופן עצמאי.

אי לכך, מומלץ להיעזר באיש מקצוע שעוסק ובקיא בתחום החזרי המס ובדיני המיסים של ישראל – חברות ייעודיות, רואי חשבון או יועצי מס מומחים, שיוכלו לסייע לכם בהליך ולייעל אותו. אנשי המקצוע מכירים את מערכת מס הכנסה ואת הנפשות הפועלות, כך שיוכלו לזרז את ההליך ולדאוג שתקבלו את כספכם במהרה.

לפטופ ומחשבון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים

פטור ממס הכנסה – מהן הדרכים?

פטור ממסכ הכנסה ניתן לאנשים בעלי נכות רפואית המוכרת על ידי המדינה באחוזים מסוימים. הפטור יכול לסייע לכם מאד

מה הוא נספח א למסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית היא מערכת נתונים חכמה, שמטרתה לאתר עבור כל חוסך, את כספי הפנסיה שלו. בנוסף, מערכת זו מציגה

דוח שנתי למס הכנסה

הניהול המאתגר של עסק או חברה בארץ, כרוך בעיקר בהתנהלות מול רשויות המדינה בכלל ומול רשות המיסים בפרט, כאשר

החזר מס – שיטות שכדאי להכיר

דמיינו לכם שיש לכם סכומים של כסף, מפוזרים איפשהו בעולם, שהם שלכם ומגיעים לכם בזכות ולא בחסד. לא הייתם