משכנתא ירוקה – מה כדאי להכיר?

מרפסת רחבה של בית פרטי

בימינו, איכות הסביבה היא אחד הנושאים הבוערים ביותר במדינה ובעולם כולו. בין אם בחברה, בפוליטיקה או בכלכלה, כל העולם משתנה לעבר שיח על איכות הסביבה וכן בהתאם גם לעבר נקיטת פעולות לאיכות הסביבה ומיגור הזיהום והבזבוז. גם עולם הבניה והמשכנתאות מתקדם לעבר התייחסות לבנייה ירוקה ושמירה על איכות הסביבה.

כיום במידה ואתם בוחרים בדירה שנבנית בבנייה ירוקה, ומוכיחים זאת בעזרת עמידה בתקנים המתאימים שמוכיחים כי מדובר בבנייה ירוקה, תוכלו לקבל 'משכנתא ירוקה', כלומר משכנתא מוזלת בה תקבלו הטבות והנחות שונות. לכן ובמיוחד אם איכות הסביבה חשובה לכם, חשוב שתכירו את עקרונות המשכנתא הירוקה ואת התנאים להשגתה. לשם כך, לפניכם כל מה שצריך לדעת על משכנתא ירוקה ומה כדאי להכיר.

 

מהי בניה ירוקה?

בניה ירוקה היא בנייה שלוקחת כמה שיותר בחשבון ובשקלול את איכות הסביבה והשמירה על כדור הארץ. לעומת הבנייה הסטנדרטית בנייה ירוקה תבחר בחומרים ושיטות בנייה אחרות שפוגעות פחות בסביבה ופולטות פחות מזהמים.

כיום רבים פונים לקנות או לבנות בעצמם דירות שנבנו תחת הכללים והתקנים של בנייה ירוקה כדי לתמוך בתעשייה ירוקה ונקייה ממזהמים ולתרום את חלקם עבור איכות הסביבה והמאבק הגובר לשמירה על כדור הארץ והעולם שלנו. בהתאם גם חברות רבות פונות לבנייה ירוקה והדבר תופס תאוצה במציאות בה השיח גועש בתחום איכות הסביבה והנזק לשכבת האוזון.

 

אז מהי בדיוק משכנתא ירוקה?

מאחר ואיכות הסביבה היא נושא שהופך חשוב יותר ויותר ומדובר עוד ועוד בפוליטיקה ובחברה ומאיץ גם את הבנייה הירוקה, גם שוק המשכנתאות מתאים את עצמו ומתייחס לכך, באמצעות ה"משכנתא הירוקה".

משכנתא ירוקה היא משכנתא שמאפשרת למי שהולך בדרך של קניית נכס בבנייה ירוקה, הטבות פיננסיות שיעודדו את הבחירה בבנייה ירוקה. כך המשכנתא הירוקה משחקת תפקיד חשוב בעידוד השמירה על איכות הסביבה מאחר ומהווה יתרון בקנייה מבניה ירוקה, ומעודדת זאת בזכות הטבות שמקדמות זאת. המשכנתא הירוקה לא ניתנת בכל בנק ויש לבחון את ההצעות ולבחון את ההבדלים בדבר ההטבות בשונות בשוק הרחב.

 

מה הם הקריטריונים הנבדקים למען אישור קבלת משכנתא ירוקה?

כדי לקבל משכנתא ירוקה עליכם להצהיר ולהראות שאתם עומדים בתנאים מסוימים ובתקנים רבים המוגדרים ככאלה שנחשבים לבנייה ירוקה. רק בנייה שתעמוד בתקן הישראלי ומוכחת כירוקה תזכה את הקונה שלוקח את המשכנתא בהטבות ה'משכנתא הירוקה'. חשוב שתהיו מודעים לתנאים כדי לוודא שהבנייה הירוקה שאתם לוקחים בה חלק אכן מספיק 'ירוקה' כדי ליהנות מן ההטבות שמציע המשכנתא הירוקה לעומת המשכנתא הרגילה.

לפניכם דוגמאות למספר קריטריונים שבודקים על מנת לאשר משכנתא ירוקה:

  1. מים – האם קיים חיסכון במים בבנייה, כמו על ידי שימוש במערכת של מחזור מים, ושימוש בניקוז תקין שלא מזהם את הסביבה.
  2. חשמל – האם ישנו חיסכון בחשמל דרך מגוון שיטות שונות, למשל שימוש בצל לקירור הבנה וכדומה.
  3. קרקע – האם המבנה משתמש באופן יעיל בקרקע ושומר עליה.

כיתוב באנגלית של המילה אושר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע פיננסים

פטור ממס הכנסה – מהן הדרכים?

פטור ממסכ הכנסה ניתן לאנשים בעלי נכות רפואית המוכרת על ידי המדינה באחוזים מסוימים. הפטור יכול לסייע לכם מאד

הדברה עשה זאת בעצמך לעומת שכירת חברת הדברה: מה ההבדל?

התמודדות עם מזיקים עלולה להיות משימה מאתגרת ומתסכלת, שכן הם יכולים לתקוף במהירות את בתינו וליצור שפע של בעיות.

מה הוא נספח א למסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית היא מערכת נתונים חכמה, שמטרתה לאתר עבור כל חוסך, את כספי הפנסיה שלו. בנוסף, מערכת זו מציגה

אילו סוגי הדברות קיימים?

בשלב זה או אחר של החיים כל אחד יאלץ להשתמש בשירותי הדברה לדירה או למקום העבודה או העסק שלו.