מה זה איזון משאבים בין בני זוג בגירושין

אנשים יושבים

כאשר נתון הזוגות המתגרשים בישראל עומד על זוג אחד מתוך ארבעה, אין ספק שישנו רצון ציבורי רב להכיר ולהבין טוב יותר כיצד עובד תחום הגירושים בארץ. כמות המתגרשים עולה וזאת ביחד עם קידום הטכנולוגיה והחיים המהירים שכולנו חיים ביחד עם זאת, כולם רוצים להתחדש, ולא מסתפקים בקיים.

זוגות רבים, טרם יום חתונתם חותמים על הסכם ממון המסדיר את הרכוש בניהם ואת פוטנציאל אגירתו בעתיד, כך שביום מן הימים במידה ויתגרשו – מה שרוב הזוגות כבר מבינים שעלול לקרות בהחלט גם להם – תתקיים חלוקה שווה ומוסכמת על יד שניהם. הסדר איזון משאבים הינו כלל משפטי המגיע לשמור על זכויותיהם של שני הצדדים וכן ליצור גישור בניהם בכל הקשור לרכושם במהלך הקשר.

במידה ואתם רוצים להכיר יותר לעומק את הסדר זה, הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים.

 

מהו הסדר איזון משאבים בין בני זוג

כפי שצוין, הסדר איזון משאבים הוא כלל משפטי הקובע את אופן חלוקת הרכוש בין בני זוג נושאים עם פקיעת נישואיהם. הסדר איזון משאבים חל על בני זוג שנישאו לאחר תחילת שנת 1974. בנוסף, על זוגות שלא ערכו הסכם ממון תקף או שלא הגיעו להסכמה על חלוקת רכוש בהסכם הגירושים בניהם.

על זוגות הידועים בציבור, יחול הסדר הנקרא חזקת השיתוף. חזקת שיתוף קובעת כי כל הנכסים שבבעלות בני הזוג הם נכסים משותפים והיא אינה מכירה במונח נכס אישי וזאת בשונה מהסכם איזון משאבים, הקובע כי רק נכסים משותפים כללו בחלוקת הרכוש בעת פרידה. סיבת פקיעת הנישואים יכולה להיות גירושים או מוות של אחד הצדדים. ישנם כמה סעיפים להסדר זה:

  • על פי ההסדר, במהלך היותם נשואים, שומר כל צד על הזכויות שלו ברכוש והשיתוף מתקיים רק עם פקיעת הנישואים, במידה והתרחש כזה.
  • כאשר מבצעים הסדר כזה, מתבצעת הערכת שווי לנכסים של בני הזוג – נכסים משותפים ונכסים אישיים של כל אחד מהם.
  • חובת החלוקה היא שווה בשווה ולכן במידה ולצד אחד מבני קיים הפרש לגבוה, חובתו היא לשלם את ההפרש או לתת זכויות בנכס הקיים.
  • ישנו סעיף המאשר חלוקה לא שוויונית בין בני הזוג, אך זה נקבע על ידי בית המשפט.
  • בנוסף, ישנם נכסים שלפי ההליך המשפטי לא נכללים בהסדר איזון משאבים.

 

מה מומלץ לכם לעשות?

כאשר מדובר על הליך איזון משאבים בין בני זוג בגירושין מדובר על תקופה מורכבת עבור שני הגורמים. אין ספק שזהו הליך לא פשוט שטעון ריגשית בצורה מובהקת. מומלץ לנסות לגשר אחד מול השני בצורה פרטנית ובמידה ולא מתאפשר גישור כזה, בגלל עומס ריגשי וקושי לתקשר בין בני הזוג מומלץ לקחת מגשר או עם עורך דין גירושין.

ידיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע

הדברה עשה זאת בעצמך לעומת שכירת חברת הדברה: מה ההבדל?

התמודדות עם מזיקים עלולה להיות משימה מאתגרת ומתסכלת, שכן הם יכולים לתקוף במהירות את בתינו וליצור שפע של בעיות.

אילו סוגי הדברות קיימים?

בשלב זה או אחר של החיים כל אחד יאלץ להשתמש בשירותי הדברה לדירה או למקום העבודה או העסק שלו.

החלפת צנרת ברזל

כל התעסקות עם צנרת, ובוודאי כשזה נוגע לצנרת ברזל, היא התעסקות מסובכת למדי שדורשת אנשי מקצוע מיומנים. צנרת ברזל

איך נמגן בית פרטי?

אין ספק שהעיסוק בעיצוב הבית הוא עיסוק הרבה יותר נעים ונחמד בהשוואה לעיסוק במיגון הבית. עם זאת, אין ספק