יתרונות וחסרונות בביטוח בית משותף

מבנה משותף

אחד מהדברים החמים ביותר בעולם הביטוח, הוא ביטוח בית משותף. ביטוח בית משותף למעשה מסיר את הדאגה העיקרית של ועד הבית, כיסוי נזקים לדירות, לדיירים ולמבקרים בבניין עקב ליקויי בנייה ונזקי תשתית. למרות הפופולאריות הגואה שלו, לביטוח יש יתרונות וחסרונות אשר יש לקחת אותם בחשבון לפני קבלת ההחלטה הסופית. במאמר זה נפרט על חלק מהיתרונות והחסרונות הללו.

 

יתרונות של ביטוח בית משותף שחשוב להכיר

תפקיד ועד הבית הוא תפקיד מאתגר, ולעיתים קרובות לא מתגמל כלל. ועד הבית אחראי על ניהולו השוטף של המרחב הציבורי המשותף, אשר עשוי להיות רחב ידיים ולכלול חנייה, גינה, מעלית וחדר מדרגות. ביטוח בית משותף הוא למעשה חליפת ההגנה הטובה ביותר לכל ועד בית, אשר תאפשר לו לישון בשקט כל לילה. החשש הגדול ביותר של ועד בית, הוא מנזק תשתיתי אשר יגרום לפגיעה באנשים המסתובבים בבניין, או ברכושה של אחת המשפחות. החשש נובע גם מתחושת האחריות האישית, וגם מחוסר ידע בנוגע לאיכות התשתית והמבנה, ועמידותם בפגעי הזמן. ביטוח בית משותף למעשה מאפשר הסרת אחריות מהדיירים כולם למימון נזקי תשתית אשר הובילו לנפגעים. בנוסף, הביטוח מאפשר כיסוי הוצאות למשפחה אשר הדירה שלה ניזוקה עקב תקלת תשתית משותפת. ניתן להחיל את הכיסוי על מבנה ישן וחדש, ויש מגוון עצום של אפשרויות להתאים אותו לצרכים והשאיפות שלכם.

 

חסרונות של ביטוח בית משותף  

לצד היתרונות הרבים של ביטוח בית משותף, יש לו גם חסרונות אשר חשוב לקחת בחשבון לפני שמגיעים למעמד החתימה. אם אתם בעלי ידע בנוגע לקבלן אשר ביצע את העבודה, ואיכות התשתיות שהותקנו, יתכן ותעדיפו שלא לשלם כסף על ביטוח אשר הסיכוי למימושו קטן. בנוסף, הביטוח עשוי לכסות נזקים ספציפיים בלבד, כתלות בחברה המבטחת ובטווח הכיסוי אשר בחרתם. לכן, כאשר תצטרכו להתמודד עם נזקים ותקלות הדורשות טיפול, יתכן ותצטרכו להתמודד עם מאבק בירוקרטי ארוך. הדרך להימנע מכך היא לבחור בחברת ביטוח איכותית, ולבצע תהליך חשיבה על גבולות הכיסוי הנחוצים לכם.

 

קבלת ההחלטה חייבת להיות משותפת

בחירה בביטוח היא במידה רבה בחירה מאוד אישית. לכל אדם יש מידת סיכון אשר הוא מוכן לקחת על עצמו, ורמת בטחונות ומאמצים אשר הוא מוכן להשקיע כדי להימנע מהסיכון. כאשר מדובר על ביטוח בית משותף, למעשה ההחלטה על הביטוח מתחלקת בין כלל בעלי הדירות בבניין, כאשר לכל אחד מהם מערך שונה של שיקולים ודרך שונה לקבלת החלטות. למרות הקשיים, קבלת ההחלטה על הביטוח חייבת להיות משותפת. רק כך תוכלו להגדיר תקציב לביטוח ולעמוד בו, ורק כך תוכלו להבטיח שכל הבניין והדירות בו מכוסות. נסו לשכנע בעלי דירות בצורך בכיסוי, בין אם בעזרת פגישה אישית וישיבות בבית ועד הבית, או באמצעות שליחת חומר מקצועי עיוני.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים

אתם רוצים לתבוע את ביטוח לאומי? חשוב שתדעו אם אתם זכאים

מתביעות בנושאי זכויות רפואיות ועד להפחתה במיסוי עקב תאונה או מחלה, לא מעט מקרים עלולים להוביל אתכם לפתיחת תביעה

איך עושים ביטוח רכב ליום אחד

ביטוח רכב ליום אחד הוא פתרון גמיש ונוח עבור נסיעות קצרות ומקרים מיוחדים. הוא מאפשר לכם לנהוג ברכב באופן

איך עושים ביטוח רכב ליום אחד

שימוש באתר האינטרנט של חברת הביטוח או פנייה ישירות לסוכן הביטוח, מאפשרים לרכוש ביטוח רכב גם ליום אחד בלבד.

האם ביטוח הבריאות שלכם מכסה כל מה שצריך?

ביטוח בריאות ממלא תפקיד חיוני במתן הגנה פיננסית וגישה לשירותי בריאות ליחידים ולמשפחות. חשוב מאד להעריך האם כיסוי ביטוח