מה הדבר הכי חשוב לדעת על בידוד תרמי?

בידוד תרמי

סביר להניח ששמעתם לא פעם על המושג "בידוד תרמי" בהקשרים שונים שנוגעים לבנייה, אבל השאלה היא – עד כמה אתם בקיאים בכל התחום? והאם אתם יודעים את הדברים החשובים ביותר על בידוד מסוג זה? בשורות הבאות נציין בפניכם את הדברים שהכי חשוב שתדעו על בידוד תרמי. 

 

דבר מספר 1 שהכי חשוב לדעת על בידוד תרמי – תהליך העיבוי

שמעתם על הליך העיבוי? מדובר בהליך שגורם לא פעם לעובש בחדרים שיש בהם הצטברות של לחות כמו חדר האמבטיה למשל. העיבוי נחשב להליך טבעי שבו נוצרים אדים שהופכים בהמשך לטיפות של מים. המים הללו גורמים לא פעם לבעיות לא נעימות.

לעיתים ישנם פערים משמעותיים בין הטמפרטורה שיש בתוך המבנה לבין הטמפרטורה שיש בחוץ והדבר מוביל לא פעם להליך העיבוי שמוביל לנזקים. בחירה בבידוד תרמי תאפשר לכם להימנע מהליך העיבוי שגורם ללא מעט אנשים להזמין אנשי מקצוע ולהוציא הרבה כסף על טיפול בעובשים בעזרתם.

 

דבר מספר 2 שהכי חשוב לדעת על בידוד תרמי – החיסכון בחשמל

זה ידוע שהליך של בידוד תרמי יכול לחסוך לכם הרבה כסף, במיוחד כשמסתכלים עליו לטווח ארוך. הרי בישראל, כידוע, חם מאוד (במיוחד בחודשי הקיץ). לכן, סביר להניח שתהיו מעוניינים לעשות שימוש במזגן שיאפשר לכם לקרר את הבית. אם תבחרו לעשות שימוש בבידוד תרמי, תשמחו לגלות שצריכת החשמל שלכם פחתה באופן משמעותי והדבר ישפיע באופן מידי על הכיס שלכם.

הבידוד התרמי, כשמו כן הוא, מבודד מבחינה תרמית. כך שהבית שומר על טמפרטורה נעימה לא רק בחודשי החורף הקרים, אלא גם בחודשי הקיץ החמים. אז אם התרגלתם להפעיל מזגן 24 שעות ביממה, כדאי שתדעו שהבידוד התרמי צפוי לשנות את הרגלי צריכת החשמל שלכם.

 

דבר מספר 3 שהכי חשוב לדעת על בידוד תרמי – ידידותי לסביבה

בשנים האחרונות מדברים לא מעט על הצורך ההכרחי בהפחתת צריכת החשמל. כפי שידוע לכם כבר, שימוש בבידוד תרמי יאפשר לכם לחסוך בצריכת החשמל והדבר בעצם מוביל להפחתה של נזקים עצומים בכל הנוגע לצריכה של אנרגיה (שגורמת בסופו של דבר לזיהום אוויר ולפגיעה משמעותית בסביבה). כך שבעצם, כשאתם בוחרים בידוד תרמי, אתם תורמים לכדור הארץ והופכים אותו לירוק ונקי יותר.

 

דבר מספר 4 שהכי חשוב לדעת על בידוד תרמי – חוסך התעסקות

הבידוד התרמי יחסוך לכם את כל ההתעסקות שאתם מכירים בכל הנוגע לתחזוקה. כפי שידוע לכם כבר, אתם צפויים לגלות שלא יהיה לכם צורך במכשירי חשמל הבאים:

  • מזגן
  • מאוורר
  • תנור חימום ועוד

כך שלא תצטרכו להתעסק עם תחזוקה ותיקונים של מכשירים אלו.

 

סיכום

אלו היו 4 הדברים שחשוב שתדעו על בידוד תרמי. עכשיו כשיש ברשותכם את כל המידע הנחוץ, אתם יכולים להיות בטוחים שאפשר להתחיל בהליך הבידוד. בהצלחה!

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא שיפוצים ובניה

מהם היתרונות של זרוע מפרקית בבמת הרמה?

במות הרמה מהוות היום כלי הכרחי בכל אתר בנייה או שיפוץ גדול. היתרונות של עבודה בגובה עם במת הרמה