ביטוח בניין משותף – יתרונות וחסרונות

בית הרוס

מה זו פוליסת ביטוח משותף ולמה כדאי לעשות אותה?

אם אתם גרים בבניין בו מתגורר יותר מדייר אחד, אתם גרים בבית משותף. במצב כזה, לרוב, כל דייר רוכש ביטוח על דירתו המכסה לעיתים גם את החללים המשותפים: חדר המדרגות, מעלית, חצר משותפת ועוד. נזקים במרחבים אלו מכוסים לעיתים חלקית על ידי הביטוח הפרטי של הדיירים ולעיתים אינם מבוטחים כלל. הרכוש המשותף של הבית המשותף, כמו הדירות הפרטיות, חשוף לנזקים וסכנות. בנוסף לשטח הפיזי המשותף ישנם שירותים משותפים שנרכשים באופן משותף על ידי הדיירים וחשופים לחבות: שירותי ניקיון, תיקונים שונים ועוד. כך למשל, אם עובדי הניקיון מחליקים בבניין, יש נזילה ישנה חבות משפטית או כספית שיש להסדירה.  לאור כך, ישנה חשיבות רבה להסדרת הביטוח על ידי ביטוח בניין משותף.

אספנו עבורכם את היתרונות והחסרונות בביטוח בניין משותף כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת האם לרכושו או לא:

בית וידיים

יתרונות וחסרונות בביטוח בניין משותף:

יתרונות

  1. חוסר דאגות – במידה ומישהו נפצע בחלל המשותף, ישנה נזילה מאחת הדירות, נשבר חלון או מתפרצת שריפה, לא צריך לשבור את הראש על מי האחריות ומי צריך לשאת בתשלום או לשאת בתשלום על גב הדיירים. כאשר הביטוח מוסדר – התשלום מוסדר ואין מה לדאוג.
  2. במקרים של רשלנות בתחזוקת החללים המשותפים, החבות הפלילית היא באחריות הדיירים, במידה ואין גוף ייעודי שאחראי על חללים אלו. רכישת ביטוח בניין משותף מוריד חבות זו מהדיירים ומבטח אותה.
  3. כאשר יש ביטוח בניין משותף, הפיצוי על נזקים, לרוב, יהיה מהיר יותר. גם אם הביטוח הפרטי של הדיירים כולל את השטח המשותף, מדובר בביטוחים שונים דרך חברות ביטוח שונות ולכן יצריכו פרוצדורה מורכבת יותר שתעכב לרוב את מתן הפיצויים.
  4. במידה ויש נזק כללי לבניין, תוכלו, במידה והביטוח מכסה זאת, לבנות את הבניין מחדש לאל הזדקקות לאותם משאבים כלכליים במידה והבניין לא מבוטח.

חסרונות

  1. אם אתם רוכשים ביטוח בניין משותף דרך חברת ניהול, קחו בחשבון שהמחיר לביטוח יהיה יקר יותר.
  2. אולם לרוב המחשבה היא שחברת ניהול תוכל להשיג את הדיל הטוב ביותר לפוליסת הביטוח, אך ישנן חברות ניהול רבות בשוק שאינן מיטיבות את תנאי הפוליסה עם הדיירים. לכן, לפני שאתם מתקשרים חברת ניהול עשו את כל הבדיקות המקדימות על מנת לוודא שהיא אכן מספקת לכם את התנאים הטובים יותר עבורכם.

לסיכום,

אין חובה לרכוש ביטוח לחללים המשותפים. יחד עם זאת, ישנם סיכונים רבים המוכיחים לנו שכדאי לעשות זאת. לכן, חשבו טוב מה וכיצד אתם רוצים לבטח את השטחים המשותפים בבניין שלכם, ובדקו היטב האם פוליסת הביטוח המוצעת עונה על צרכיכם, על  צרכי הבניין ומבטחת את הנזקים הפוטנציאליים במרחב.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים

אתם רוצים לתבוע את ביטוח לאומי? חשוב שתדעו אם אתם זכאים

מתביעות בנושאי זכויות רפואיות ועד להפחתה במיסוי עקב תאונה או מחלה, לא מעט מקרים עלולים להוביל אתכם לפתיחת תביעה

איך עושים ביטוח רכב ליום אחד

ביטוח רכב ליום אחד הוא פתרון גמיש ונוח עבור נסיעות קצרות ומקרים מיוחדים. הוא מאפשר לכם לנהוג ברכב באופן

איך עושים ביטוח רכב ליום אחד

שימוש באתר האינטרנט של חברת הביטוח או פנייה ישירות לסוכן הביטוח, מאפשרים לרכוש ביטוח רכב גם ליום אחד בלבד.

האם ביטוח הבריאות שלכם מכסה כל מה שצריך?

ביטוח בריאות ממלא תפקיד חיוני במתן הגנה פיננסית וגישה לשירותי בריאות ליחידים ולמשפחות. חשוב מאד להעריך האם כיסוי ביטוח