כיצד מתנהלת תביעת רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית היא אחת מהתביעות היותר מוכרות בתחום הרפואי. בשנים האחרונות מתקיימת מגמת עלייה בתביעות מהסוג הזה, כאשר אחוז גבוה מאד יחסית מהתביעות המוגשות, מסתיים בהצלחה מבחינת התובעים. מהי ההגדרה של רשלנות רפואית? מה הקשר בין ההתקדמות הטכנולוגית העצומה ברפואה, לבין הגידול במספר התביעות בגין רשלנות רפואית? כיצד מתנהלת תביעת רשלנות רפואית? במאמר שלפניכם נסקור את הנושא הרחב הזה בצורה תמציתית וברורה, לטובת המתעניינים בתחום.

מהי ההגדרה המדויקת של רשלנות רפואית

ההגדרה שרבים מאמצים אותה ורואים אותה כמדויקת ביותר לרשלנות רפואית, היא שהרשלנות כאמור היא סטייה מרמת הזהירות הסבירה בעת מתן טיפולים ושירותים רפואיים אחרים. רמת הזהירות הסבירה הינה, על פי אותה ההגדרה, רמת הזהירות שבה היה נוהג כל רופא אחר, באותו מצב ובאותה סיטואציה רפואית, שהרופא הנאשם ברשלנות רפואית נמנע מלנקוט במקרה מסוים. דוגמה טובה לכך היא הרעה במצבו של חולה בעקבות ניתוח עיניים שנכשל. אם ההרעה במצב נגרמה בגלל בעיה אובייקטיבית, והוכח מעל לכל ספק שהרופא המנתח או צוות הרופאים עשה ככל שביכולתו לסייע למנותח, אזי לא תהיה כאן עילה רשלנות רפואית. זאת, כמובן, בהנחה שגם התהליך שעבר המטופל לקראת הניתוח היה תקין, ושהובהרו לו מראש כל הסיכונים האפשריים בעריכת הניתוח האמור. מנגד, אם הוכח שהרופא המנתח ביצע צעד שגוי, או נמנע מלבצע פעולה רפואית שכל רופא אחר היה מבצע, והכישלון של הניתוח נובע ישירות מהפעולות הללו, אזי תוצאות הניתוח יוגדרו קרוב לוודאי כרשלנות רפואית.

 

כיצד מתנהלת תביעה בגין רשלנות רפואית

הדבר הראשון שיש לעשות כאשר מתעורר חשד לרשלנות רפואית מסוגד כל שהוא, הינו איסוף כל המסמכים הרפואיים והאחרים הנוגעים לפעולה הרפואית שבוצעה לפני הגעה לעורך דין רשלנות רפואית כמו דוד פייל. על פי חוק, המוסד הרפואי שבו בוצעה הרשלנות לכאורה, מחויב למסור למטופל או לנציגיו את כל החומר הקשור בטיפול שהוענק לו. למען הסר ספק, אם החומר לא נמסר או אם המוסד הרפואי יטן שהחומר אבד, כי אז רבית הסיכויים שהתובע יזכה כמעט באופן אוטומטי.

בשלב הבא בודק עורך הדין המתמחה בתחום את המסמכים, על מנת לקבוע את סיכויי ההצלחה של התביעה. בנוסף, מופנה התובע לייעוץ אצל מומחה בתחום, שיכול להעיד על התוצאות של הניתוח או הפעילות הרפואית שבוצעה במטופל. אם אכן נמצא שסיכויי ההצלחה סבירים, יתחיל עורך הדין המומחה בתחום את התהליך, שלעיתים יכול להיות ארוך ומייגע, של תביעה בגין רשלנות רפואית..

זה המקום להדגיש שככל שהטכנולוגיה הרפואית מתקדמת, עולה במקביל גם מספר התביעות בגין רשלנות רפואית. הסיבה לכך היא שהטכנולוגיה אמורה לשפר את התוצאות של ניתוח או טיפול כל שהוא. כתוצאה, מה שהוגדר לפני עשר שנים שתוצאה לגיטימית של ניתוח שאין איתה רשלנות רפואית, יוגדר היום כרשלנות רפואית, שהייתה יכולה להימנע אם הרופא היה משתמש בטכנולוגיה הקיימת. רשלנות רפואית הינה תחום מורכב מאד, הדורש התמקצעות והבנה מעמיקה במגוון רחב של תחומים רפואיים ומשפטיים כאחד.

עורך דין רכישת דירה שיוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך לכתבה בנושא כנסו לפה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי