הגשת תביעה עקב תאונת דרכים

הגשת תביעה לתאונת דרכים

תביעות עקב תאונות דרכים מוגשות מדי יום מאחר וריבוי תאונות הדרכים בארץ גורם לפגיעות פיזיות ונפשיות המחייבות פיצוי. לשם כך הוסדר חוק הפלת"ד המורה על תשלום פיצויים של ביטוח החובה גם לאחראים על התאונה. איך מגישים תביעה לפיצוי ומה מקבלים – על כך במאמר הבא.

 

הפיצויים על תאונת דרכים

פיצויים לאחר תאונת דרכים אינם מוטלים בספק או באחריות לתאונה על פי חוק הפלת"ד. הנפגעים זכאים לפיצוי על נזקי גוף, נזקים נפשיים, כאב וסבל, אובדן כושר השתכרות ועבודה, הוצאות רפואיות והוצאות אחרות שנובעות מהפגיעה. גובה הפיצוי על פי חוק זה נקבע בהתאם להשלכות של התאונה על הנפגעים.

כיום למשל, ניתן לקבל 175 אלף ₪ פיצוי רק על הסבל והכאבים. על אובדן כושר השתכרות ניתן לקבל פי 3 מהשכר הממוצע במשק. באמצעות החוק הנפגע יקבל פיצוי מהיר וזמני. פיצוי זה מכונה תשלומים תכופים והוא ניתן כדי שהנפגע יכסה את הוצאותיו הרפואיות עד להשלמת הדיון בתיק. חברת ביטוח החובה מחויבת לשלם פיצוי זה עד 60 יום.

 

מי זכאי לפיצוי ומי צריך לפצות?

כאמור חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע היא זו האחראית על הפיצוי של הנפגע בתאונת הדרכים בין אם הוא נהג מעורב בתאונה, נוסע ובין אם הולך רגל או רוכב על אופנוע או אופניים. אם מדובר על מספר נהגים ונוסעים המעורבים בתאונה, ביטוח החובה של כל נהג יצטרך לפצות את הנוסעים. במקרה של פגיעה בהולך רגל בתאונה עם מספר רכבים, הביטוח של כל נהג לחוד וביחד יהיה אחראי על הפיצוי.

רק אם הולך הרגל נפגע בתאונת פגע וברח תביעת הפיצויים תוגש לחברת קרנית כי אין לו את מי לתבוע. בנוסף, גם נוסע או הולך רגל שנפגעו מנהג שאין לו פוליסת ביטוח חובה או שהכיסוי פג תוקף, יקבלו פיצוי מקרנית. יחד עם זאת, הנהג עצמו לא יוכל לתבוע את קרנית אלא לתבוע את הפיצוי מהמעורבים האחרים בתאונה במידה והם אחראים לה.

 

באילו מקרים אין פיצוי של חוק הפלת"ד?

במידה והתאונה נגרמה כתוצאה מפעולת איבה או ממעשה מכוון לגרימת נזק, אין לנפגע זכאות לתבוע את ביטוח החובה בתוקף חוק הפלת"ד. במקרים כאלו מגישים תביעת נזיקין לגורמים אחרים. אם למשל, אדם מאבד שליטה על הרכב כתוצאה מאדם שנכנס לרכבו ומנסה לשדוד אותו, הוא יהיה זכאי לפיצוי הפלת"ד כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מאיבוד שליטה ברכב ולא מהשוד.

 

החשיבות של עורך דין בתביעה עקב תאונת דרכים

לסיכום, על מנת להוציא את הפיצוי המרבי ולעמוד על הזכויות המגיעות לכם חשוב להגיש את התביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים שבקיא בתחום. כל ההתנהלות מול חברת הביטוח יכולה להיות מתישה והפיצוי לא תמיד יהיה הוגן בהתאם לליקויים ולמצבו של הנפגע.

הגשת תביעה לתאונת דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי