על רשלנות רפואית וזכאות לפיצויים

תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מצערת במקרה הטוב וטרגית במקרה הרע. היא כוללת מגוון תרחישים בהם נגרם נזק רפואי משמעותי כתוצאה מאבחון רפואי לקוי, ייעוץ לא מקצועי או הליך כירורגי עתיר כשלים, שעשוי גם לעלות בחיי אדם. על מנת להבין לעומק אם אכן נפלתם, אתם או מי מקרוביכם, קורבן לרשלנות רפואית, נסביר במאמר זה על חלק מהתרחישים וכיצד אפשר להגיש תביעה בגין אותם נזקים. 

 

הטעות שהחמירה את המצב

בתחום המתמטיקה ישנו ביטוי המוכר לכולנו במבחנים בבית הספר, הנקרא "טעות נגררת". אותה טעות הנעשית בראשיתו של הניסיון לפתור את הבעיה, אולם מכיוון שהייתה עתירת כשלים, פגעה בכל הליך מציאת הפתרון והייתה שגויה בבסיסה. רשלנות רפואית, על כל תרחישיה, גם מתבססת על טעות אחת, הנעשית לרוב בשלב האבחון הרפואי ופוגעת במטופל לאורך שלבי הטיפול. אם אתם חוששים שגם אתם נפלתם קורבן לסיטואציה כזו, מומלץ לקרוא עוד על רשלנות רפואית.

 

הכול מתחיל באבחון

כאמור, שלב האבחון הרפואי הוא קריטי במסגרת תהליך הטיפול הרפואי בכל מטופל המלין על אוזנו של הרופא המטפל בו. בין אם דרך התקשורת ובין אם מסיפורים של הקרובים לנו, אנו שומעים עוד ועוד על חשד לרשלנות רפואית בשלל מקרים הגורמים נזקים קשים למדי, לרוב באבחון של מחלות קשות כמו סרטן או סוכרת, ובקריאה נכונה של המצב באירועים לבביים או שבץ מוחי, אירועים שבדרך כלל עלולים להשאיר את האדם במצב של נכות, אובדן כושר עבודה או חלילה לגרום למוות.

 

כיצד זה מתרחש?

תרחיש בו המטופל מתלונן על כאבים חוזרים ונשנים, אך אינו נשלח לבדיקה הנכונה או משוחרר לביתו מטעם רופא המשפחה בביטול, עשויה להסתיים באסון. כאשר מחלה מורכבת מתפרצת, רק בדיעבד ניתן לחזור אל האבחון ולראות את הקשר בין התסמינים למחלה עצמה, אך במקרים רבים זה כבר מאוחר מדי. לעיתים התסמינים מזוהים עם מחלה אחרת לחלוטין, המצריכה בדיקות ושיטות טיפול שונות, אשר לא מביאות לפתרון המצב ומבזבזות זמן יקר שאבד למטופל.

 

האם יש עילה לתבוע?

בקצרה, ייתכן מאוד שכן. יש להבין כי הקביעה הנחרצת שאכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית, שמורה לסמכותו של בית המשפט ולו בלבד, כאשר הוא מתבסס על המידע העולה מהמקרה, כמו מקצועיותו של הרופא המאבחן, הידע הרפואי שהיה ברשותו ברגע האבחון והצעדים שהחליט לנקוט, לצד היחס למטופל לכל אורך ההליך. ישנו חומר רב ושאלות רבות שעליכם לענות עליהן על מנת לגבש תמונה ברורה שתצדיק את זכאותכם לתביעה בנושא רשלנות רפואית, אולם עליכם לעמוד על זכותכם.

 

לא לוותר

אם אתם חשים שאכן נפלתם קורבן לרשלנות רפואית, אין להסס או לבזבז זמן. מדובר בהליך מורכב הנשען בעיקר על היכולת שלכם לבסס את הקשר בין האבחון הרפואי הלקוי והשגוי לבין הנזקים הבלתי הפיכים שנגרמו כתוצאה ממנו במהלך הטיפול. אל תוותרו על זכותכם, עשו הכול על מנת לקבל את המגיע לכם.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי