רשלנות רפואית באבחון גידול במוחו של פעוט

ילד קטן סובל

כיצד ניתן לאבחן גידול במוח בכלל וגידול במוחו של פעוט בפרט

ככל שעולה החשד לגידול במוח על תסמינים וסימנים מוכרים ומחשידים, על הרופא לשלוח את המטופל לאבחון שיאשש או ישלול את היות הפעוט בעל גידול מסוכן במוחו. קיימות כמה וכמה אפשרויות כדי לאבחן גידול במוח; בין האפשרויות הקיימות, צילום גולגולות, ביצוע בדיקת ביופסיה, ביצוע בדיקת הדמיה מסוגים שונים וכו'.

 

לאילו תסמינים יש לשים לב?

התסמינים המוכרים הנובעים מגידול בראש של אדם יכולים להיות כאבי ראש, הקאות ובחילות; עם זאת, ברור כי לא כל אדם אשר סובל מהתסמינים שתוארו לעיל בהכרח סובל מגידול בראשו – למעשה, יכול להיות מדובר בהמון מקרים אחרים שאינם מהווים גידול בראש.

עם זאת, כאשר אחד מהתסמינים שצוינו קודם לכן, קיים במטופל מעל לשבוע ימים, יכול הדבר להוותו סימן מחשיד ומדאיג לגידול במוח. אך כפי שנאמר קודם לכן, לא בהכרח. נוסף על כך, אנשים אשר סובלים מגידול במוחם, עלולים לחוות ישנוניות יתרה משום התעצמות בלחץ המוחי.

 

מהי רשלנות רפואית?

על מנת להבין כיצד ניתן לתבוע רופא רשלן בגין אבחון שגוי או מאוחר של גידול במוחו של פעוט, ראשית יש להבין כיצד ניתן לזהות רשלנות בכלל ורשלנות רפואית באבחון בפרט.

בבוא בית המשפט לבדוק האם נתבע בגין רשלנות רפואית התרשל או לאו, הוא ישווה את התנהגותו של הנתבע אל התנהגות סבירה ומקובלת. ההתנהגות הסבירה נקבעת על  פי סטנדרט משפטי מוכר בשם "האדם הסביר".

אז מיהו האדם הסביר? האדם הסביר הוא למעשה האדם הכי נורמטיבי שאתם יכולים לעלות על דעתכם, הוא לא אדם חכם מדי ולא אדם טיפש מדי – הוא אדם ממוצע, נורמטיבי וסביר לחלוטין; הוא יכול להיות השכן הנחמד שלכם ממול, או החבר הכי טוב שלכם.

העיקר לענייננו הוא שהאדם הסביר הוא למעשה ביטוי לנורמה המקובלת בחברה, שהיינו מצפים מבני אדם בחברה להתנהג לפיה. עם זאת, נראה זה מוזר לבחון רופא בסטנדרט סבירות כה מקל, שכן הרופא הסביר אינו האדם הסביר – רופא הינו אדם בעל הכשרה והשכלה רחבה מאוד.

מכאן, שלעניין תביעת רשלנות רפואית הקשורה במקצועו הרפואי, יש לבחונו בהתאם לרופאים אחרים. כלומר, נבחן אותו על פי סטנדרט "הרופא הסביר". הרופא הסביר יושווה ויבחן על פי הנוהג והפרקטיקה הרפואית המקובלת בישראל.

וככל שיסטה מסטנדרט זה, יחשב הוא לרופא רשלן. קרי, ככל שרופא נהג באופן ש"הרופא הסביר" לא היה מתנהג ובאופן שאינו מתיישב עם הפרקטיקה הרפואית הנוהגת, יתקיים לגביו יסוד ההתרשלות לצורך הוכחת תביעת הרשלנות.

יחד עם זאת, גם רופא אשר לא עשה מעשה אשר רופא סביר היה צריך לעשות – יראהו כרופא שהתרשל בתפקידו, ויתכן ויהיה אפשר למצוא אותו כרופא רשלן החב ברשלנות רפואית.

 

מקרים בהם יכולה להתקיים רשלנות רפואית במקרי גידול במוחו של פעוט

ראשית, המקרה הברור מאליו, הוא היעדר אבחון של הגידול במוחו של הפעוט, אף על פי הימצאותם של תסמינים שמעידים על חשד לקיומו של גידול במוחו. כלומר, ככל שהגיע פעוט לבדיקה אצל הרופא, והאחרון למרות סימנים שלפיהם רופא סביר היה שולח את הפעוט לבדיקה, שתאשש או תשלול את הגידול במוחו – ואילו הרופא המטפל לא עשה דבר, או לפחות לא עשה כך.

 

עורך דין משפטי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי