עבירות מין – תרחישי אפשריים ודרכי הימנעות

עורך דין עבירות מין

עבירות מין, לצערנו הרב, מתרחשות מימי קדם ועד ימינו אנו. על אף התקדמותנו כחברה למחוזות ליברליים ונאורים, את הרעה החולה הזאת עוד לא הצלחנו להוקיע מקרבנו. ברוב המקרים, ובוודאי על פי דיווחים לרשויות השונות, נשים הן הנפגעות העיקריות מעבירות מין, בעוד גברים ברוב המקרים הם הפוגעים.

יחד עם זאת, כנראה שישנם יותר גברים נפגעים אשר מסרבים לדווח בשל סטיגמות חברתיות. אז מה הן בעצם עבירות מי וכיצד ניתן להימנע מכך?

 

עבירות מין – מה הן?

עבירת מין היא מונח רחב הכולל בתוכו תרחישים ומצבים רבים. חשוב לדעת, כל אחד או אחת שנפגע מעבירת מין יכולים לגשת להליכים משפטיים ולהיות מיוצגים על ידי עורך דין עבירות מין. פנו לעורך דין מנוסה כדי לקבל עזרה מקצועית וניסיון בנושא.

בגדול, עבירות מין הן עבירות במסגרתן נעשים מעשים מיניים כלפיי אדם אחר כאשר הצד הנפגע מביע אי הסכמה או כאשר או אינו יכול לסרב. עבירות מין נעות על טווח רחב של מעשי אפשריים כאשר הענישה עבור כל עבירה תינתן כתלות ברמת החומרה שלה.

 

מגע פיזי הוא הכרחי כדי שמעשה יחשב עבירת מין?

התשובה לשאלה היא חד משמעית לא. בעבר, הייתה סברה מוטעית כי עבירת מין היא כזאת רק אם יש מגע פיזי. היום, באמצעות עליית המודעות באשר לעבירות מין על כל סוגיהם, ברור לכול כי מעשה יכול להיקרא עבירת מין גם אם לא היה מגע בכלל. יתרה מכך, גם הטרדה מילולית בעלת אופי מיני כאשר הצד המוטרד לא מעוניין בכל נחשבת הטרדה מינית.

 

תרחישים אפשריים ודרכי הימנעות

כאמור, תרחישים רבים עונים להגדרה של עבירת מין. בנוגע לדרכי הימנעות, לא באמת ניתן להימנע לחלוטין מהתופעה הקשה, אך נפרוס בפניכם מספר עברות ודרכי הימנעות אפשריים:

 

אונס

אונס מהווה אחת מהעבירות המין הקשות ביותר, ובכלל אחת מהמעשים השפלים ביותר שניתן להעלות על הדעת. הימנעות מאונס נוגעת בעיקר לדיווח מידי כשזה קורה. שכן, מרבית ממקרי האונס מתרחשים דווקא על ידי גורם מוכר.

 

הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני

כאשר הובהר לצד המטריד כי אין עניין בכך, הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני מהוות עבירת מין. כדי להימנע מכך, יש לדווח מיד כשזה קורה ולהתרחק מזירת הפגיעה באופן מידיי.

 

הטרדה מינית באוטובוס

לצערנו הרב, עבירות מין לא פוסחות גם על מרחבים ציבוריים שאמורים להיות בטוחים כמו אוטובוסים. כדי להימנע מכך, מומלץ לשבת עם אנשים נוספים במהלך הנסיעה, כאשר הדבר לא אפשרי כדאי לשבת בקרבת הנהג.

 

לסיכום – אתם לא לבד

במידה ונפלתם קורבן לעבירת מין חשוב שתדעו – אתם לא לבד. אל תישאו בעצמכם את הכאב, התוקפן הוא האשם הבלעדי ועליו לשאת בתוצאות. החוק עומד לצד הנפגעים ואין סיבה שלא תזכו לפיצוי הולם עבור העבירה שנעשה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי