סיבות למה להכין צוואה כבר היום

עורך דין צוואות

צוואה וכתיבתה זהו נושא שמכניס רבים מהאנשים לחרדות ולמחשבות לא נעימות בדבר המוות. מסיבה זאת ומסיבות נוספות אחרות, רבים דוחים את כתיבת הצוואה שלהם עד לרגע האחרון אם בכלל. למרות שדבר זה הוא מובן, חשוב שלא להיכנע לפחד ורצוי לכתוב צוואה בהקדם האפשרי. בכתבה שלפניכם ריכזנו 4 סיבות שבגינן כדאי לכתוב צוואה כבר היום. 

 

מה זה צוואה ולשם מה היא משמשת?

צוואה היא מסמך רשמי שנחתם על ידי אדם שרוצה לחלק את רכושו בצורה מסוימת לאחר מותו. בכל מקרה של שבו נפטר אדם מן העולם, ישנה דרך הקבועה בחוק לחלוקת הרכוש שצבר במהלך חייו וזאת בהתאם למצבו המשפחתי. במידה ואותו אדם רוצה לחלק את נכסיו בצורה שונה מזאת המצוינת בחוק, עליו לכתוב צוואה ולחתום עליה בנוכחות עורך דין צוואות.

 

אבל למה לכתוב צוואה כבר היום?

אנשים רבים מכירים בחשיבותה של הצוואה אבל מאמינים כי אין צורך להכין אותה כבר היום. המחשבה הנפוצה היא שיהיה עוד זמן רב שבו יתאפשר לעשות זאת ולכן אין טעם לחשוב על זה כבר עכשיו. אבל ישנן מספר סיבות שבגינן כדאי לכתוב את הצוואה שלך כבר היום, ועל כך בפסקאות הבאות.

 

מי יודע מה צופן לי הגורל?

נכון המחשבה הזאת לא נעימה ולא קלה להתמודדות, אבל אף אחד לא יודע מה יהיה איתו היום ובטח לא מה יהיה איתו מחר. אין לנו דרך לדעת שבעתיד יהיה לנו הזמן לכתיבת הצוואה. תאונות, מחלות ושאר צרות שנופלות על האדם יכולות לגרום למצב שאם לא תחתום על צוואה היום לא תוכל לעשות זאת בהמשך.

 

למנוע ריבים בתוך המשפחה

כתיבת צוואה עוזרת מאוד בהרגעת המתחים המשפחתיים שסובבים סביב רכוש וכסף. משפחות רבות מוצאות את עצמן חלוקות ואף נמצאות בריב של ממש בנוגע לאופי החלוקה הנכון של רכושו של קרוב משפחה זה או אחר. כתיבה של צוואה מניחה את כל הקלפים על השולחן ועוזרת להרגיע מתחים אלו.

 

שלוות נפש של כותב הצוואה

כתיבת צוואה עוזרת לכותב הצוואה להיות רגוע באשר למה יקרה לרכושו כאשר הוא יעבור מן העולם. בנוסף לכך, אם לכותב הצוואה יש רצון לעזור למוטב זה או אחר באמצעות העברת הרכוש אליו, כתיבת צוואה תבטיח כי הדבר יתרחש בפועל ובכך תוריד עול כבד מעל צוואר המוריש.

 

כתיבת צוואה– סיכום

צוואה היא מסמך רשמי שמסדיר את חלוקת הרכוש שצבר אדם מסוים במהלך חייו. במידה ואדם לא כתב צוואה רכושו יתחלק בין קרובי משפחתו כפי הקבוע בחוק. כתיבת צוואה כבר היום תעזור לכם להימנע ממתחים מיותרים בין אם שלכם ובין אם בין קרובי משפחה אחרים. בנוסף לכך כתיבת צוואה יכולה להיהפך לבלתי אפשרית במקרים קשים לא עלינו, וכתיבתה בזמן תמנע את האופציה הזאת.

עורך דין צוואות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי