מה הזכויות שלי מביטוח לאומי אם עברתי תאונת עבודה?

דנים בניירות

אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם, זה ללמוד ולהכיר את הזכויות שלכם. מבחינת ביטוח לאומי, במצב של תאונת עבודה, ישנן זכויות רבות שאתם חייבים לדעת. הרבה יותר מידי אנשים אינם מודעים לזכויות שלהם, והרבה דברים שיכלו לסייע ולהקל, לא מתממשים בגלל חוסר המודעות הזו. אז זה הזמן שלכם, להכיר את הזכויות, ואת כל מה שחשוב בנוגע למה שמגיע לכם במקרה של תאונת עבודה.

 

מהי תאונת עבודה

קודם כל צריך להבין במה מדובר כשאנו אומרים תאונת עבודה, בכל שנה מתרחשות תאונות עבודה רבות ברחבי מדינת ישראל, ויש לזה מחיר. התאונות האלו גובות בחייהם של עובדים רבים וגם רבות גורמות כל מיני פגיעות בדרגות חומרה כאלו או אחרות. תחת תאונות עבודה נכללות פציעות פיזיות, בעיות נפשיות, פגיעות משימוש בחומרים מסוכנים ותאונות דרכים.

 

הגדרה על פי ביטוח לאומי

בכדי שהתאונה תחשב כתאונת עבודה על פי ביטוח לאומי, ההגדרה אומרת שמדובר באירוע המתרחש במקום העבודה, או בעת שנגרם לעובד נזק גופני או נפשי בזמן שהוא מילא את תפקידו. אדם אשר נפגע באופן הזה, ובעצם קרתה לו תאונת עבודה, יכול לממש את זכותו להגשת תביעת תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי, ובכך לקבל את ההטבות המגיעות לו.

 

דיווח על תאונת העבודה

בכדי לדווח על תאונת העבודה שקרתה, האדם יצטרך למלא טוב דיווח מותאם, ובעת התאונה ככל המתאפשר, יש לעדכן את המעביד על מה שקרה. גם המעביד עצמו צריך למלא טופס דיווח מותאם, והוא משמש את הנפגע כשיצטרך להציג אותו בחדר המיון, רפואה דחופה ולהפקדה בביטוח לאומי להמשך מימוש הזכויות המגיעות לו בשל המקרה.

 

קביעת פיצויים

אדם שנפגע בתאונת עבודה, זכאי לקבל מביטוח לאומי ימי מחלה אשר נקראים במקרה זה כדמי פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה, בגין האובדן הכנסה שנוצר. את דמי הפגיעה מקבלים עבור תקופה של עד שלושה עשר שבועות, אך שימו לב שיכול להיות שהתקופה משתנה בכל שנה וצריך לבדוק זאת בכדי להיות בטוחים על הטווח העדכני לתקופה בה נפגעתם.

 

שיעור הפיצוי דמי פגיעה

דמי הפגיעה מחושבים על פי גובה ההכנסה של המבוטח, והם מהווים שסעים וחמישה אחוזים מההכנסה שלו. לדוגמא אם שלושת המשכורות שקדמו לתאונה עומדות על עשרת אלפים שקלים לחודש ברוטו, המבוטח יהיה זכאי לשבעת אלפים וחמש מאות שקלים לפני ההורדות של מס הכנסה וביטוח לאומי, שהן מורידות את הסכום לשבעת אלפים שקלים.

 

גמלת נכות

אחת מהזכויות בסיטואציה הזו, יכולה להיות קבלת מענק חד פעמי או קצבה חודשית, הכל תלוי כמובן בחומרת הפגיעה עצמה. הוועדה הרפואית בביטוח לאומי בוחנת את המקרה וקובעת אחוזי נכות בהתאם למצבו הרפואי של המבוטח לאחר תקופת שיקום מסוימת מעת התאונה.

 

הגשת התביעה

עכשיו הצעד הבא שעליכם לעשות כדי שתוכלו לממש את כל הזכויות שלכם, זה להגיש את התביעה בצורה מסודרת. זה תהליך שעלול להיות ארוך ומסורבל, אך בשביל זה יש חברות למימוש זכויות שיכולות לעזור לכם ולהנחות אתכם בתהליך כולו.

אדם עם כאבי גב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בארה"ב

השקעה בנדל"ן בארה"ב היא נושא רחב היקף ומורכב, עם יתרונות וחסרונות משמעותיים. בעוד שהשוק האמריקני מציע הזדמנויות רבות, חשוב

4  טיפים להגברת החשק המיני בדרך הטבעית

ליבידו, הרצון לפעילות מינית, הוא היבט חיוני של מערכת יחסים אינטימית בריאה. גורמים שונים כמו מתח, בחירות אורח חיים

איזו תאורה תתאים למשחק פוקר ביתי?

בחירת התאורה הנכונה למשחק פוקר ביתי היא חיונית ליצירת אווירה המשפרת את חוויית המשחק תוך הבטחת נוחות ונראות לכל

השלכות המס של בעלות על מספר נכסים: תובנות חשובות לבעלי דירה שנייה

בעלות על מספר נכסים יכולה להביא יתרונות פיננסיים משמעותיים, אך היא גם מציגה מורכבות מבחינת השלכות מס. הדבר רלוונטי