מה ההבדל בין מנעול רגיל לחשמלי

מנעול חשמלי ראשית

עם התקדמות הטכנולוגיה המציאו פטנטים רבים המקלים על איכות החיים שלנו ומהווים פתרונות שונים ויעילים ממה שהיה פעם. אחד מהם הוא המצאת המנעול החשמלי. המאמר יבדוק את ההבדלים בינו לבין המנעול הרגיל והאם הוא אכן יעיל.

 

במה שונה המנעול החשמלי ממנעול רגיל?

מנעול חשמלי הוא מנעול אשר נפתח באמצעות צירוף של סיסמא ותדרים, ללא צורך במפתח. לעומת זאת, מנעול רגיל עם צילינדר נפתח באמצעות פינים בגובה שונה ומפתח זיזים. אנו מכירים את הנעילה החשמלית של כלי התחבורה, אך היא נפוצה גם בדלתות, כספות, מעליות ועוד. מנעול זה נשלט מרחוק אך מלבד זאת הוא ביומטרי. כלומר, ניתן לפתיחה באמצעות טביעת האצבע של המורשה או המורשים לפתוח אותו. ישנם גם מנעולים היכולים להיפתח באמצעות סריקה של הקרנית. עד כדי כך הטכנולוגיה התקדמה שקשה להחליט מה הטוב ביותר עבורנו.

 

יתרונות וחסרונות של המנעול החשמלי

היתרונות של המנעול החשמלי: אין צורך במפתח או חשש מלאבד אותו, אין צורך לשכפל מפתח, התפעול שלו פשוט, ניתן לפקח על מי שנכנס למקום, המנעול יכול להחזיק לאורך שנים כיוון שאינו נפתח באופן פיזי והוא קשה לפריצה. לעומתו, המפתח של המנעול הרגיל ניתן לשימוש ללא פיקוח, קל לאבד אותו והמנעול קל לפריצה. אחד היתרונות במנעול החשמלי הוא היכולת להשבית את הנעילה החשמלית באופן זמני על ידי הזזת המתג שלו, מה שיכול להתאים לאוכלוסייה השומרת שבת. למנעול זה יש גם יכולת להשהות את הנעילה בעת הכניסה לבית שלאחריה המנעול ננעל באופן אוטומטי. בנוסף, המנעול מוסתר במשקוף הדלת כך שהוא עמיד למים ולמזג אוויר גשום כשמתקינים אותו במחסן או דלת חיצונית. החסרונות של המנעול החשמלי: תקלות בזיהוי טביעת האצבע, חוסר עמידות בעומס המשקל בדלתות כבדות של 300 ק"ג ומעלה.

 

כיצד מתקינים מנעול חשמלי?

התקנה של מנעול חשמלי מורכבת יותר מהתקנת מנעול רגיל בשל העובדה שיש בו רכיבים אלקטרוניים שצריכים להיות באינטגרציה אחד עם השני. התקנה לא נכונה יכולה להזיק למנעול ולהשבית אותו. בהתאם לכך, כאשר צריך לפרוץ מנעול חשמלי בשל תקלה רצינית, יש להסתייע בשירותי מנעולן מקצועי מאזור המגורים. מנעולן הגר באזור יגיע במהירות ויפתור את הבעיה. למשל, פורץ מנעולים בבאר שבע ייתן שירות מהיר לתושבי באר שבע והסביבה.

 

רכישת מנעול חשמלי

את רכישת המנעול החשמלי יש לעשות על פי הצרכים. כלומר, לבחור את סוג המנעול ולהתאימו לדלת. האם זו דלת רגילה, דלת עם ידית בהלה או דלת כבדה, האם מעוניינים בהשהיה או מפסק שבת לשומרי שבת ולהתאים את מבנה המנעול לדלת. מנעולן מקצועי המתמחה בהתקנת דלתות עם נעילה חשמלית, יוכל להמליץ על המנעול הטוב ביותר בהתאם לצרכים שלכם ולתת את השירות המקצועי לצורך התקנתו וכמובן את האחריות שלו. לסיכום, מנעול חשמלי יעיל יותר ממנעול רגיל, אך גם יקר יותר.

מנעול חשמלי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חשמל ואלקטרוניקה

שליחויות לאביזרי חשמל – הסבר על השירות, יתרונות ומחירים

בעולם שבו אתם יכולים למצוא כמעט כל מוצר שאי פעם הומצא, זמין לרכישה ברשת האינטרנט, כמעט ואין שום סיבה

מנעולים חשמליים – איך ניתן לסדר אותם

כניסה לבית אחרי יום עבודה מפרך, יום לימודים ארוך או סתם שהייה ממושכת מחוץ לבית – אין ספק שזה

הוראות הפעלה גנרטור – המדריך המלא

בין אם אתם עומדים לנהל אירוע, או שמא אתם בעצמכם אחראיים על אטרקציות לאירועים, אתם צריכים לדעת כיצד לתפעל

כל מה שחשוב לדעת על אנרגיה סולארית

לפני שאתם מתקינים לוחות סולאריים על הגג של הבית שלכם, יש בוודאי לא מעט דברים שמעסיקים אתכם על אנרגיה