מהי רכזת גילוי אש ומה חשיבותה להגנה מרבית של העסק?

ברז מים

הקמה של מבנים בכלל, ומבנים עסקיים בפרט, איננה יכולה לצאת אל הפועל בלא קבלת אישורים מאת מספר גופים חשובים. אחד הגופים שבלי האישור שלו לא ניתן להקים מבנה כל שהוא, או להתאים מבנה קיים למטרה עסקית, הוא מכבי האש. התנאי לקבלת אישור להקמת מבנה, או להתאמה שלו לשימושים עסקיים, הינו קיומה של מערכת אפקטיבית לכיבוי אש ולטיפול בהתפרצויות של שרפות בעודן קטנות. זאת, במטרה למנוע נזקים אדירים שעלולים להיגרם, אם חלילה תתפשט האש. מהי כוללת מערכת כיבוי אש? מהי רכזת כיבוי אש ומה חשיבותה להגנה מרבית על העסק? להלן התשובות מבית חברת אחזקות צ'יק צ'ק.

מטף

מערכת כיבוי אש – מה זה בעצם

מערכת כיבוי אש, הינה מערכת שתפקידה משמעותי ומורכב ביותר. בשלב הראשון, מערכת כזאת אמורה להתריע, במקרים שבהם קיים חשד להתפרצות של אש בחלקים שונים של המבנה. ההתרעה אמורה להתבצע על ידי גלאים ייחודיים, האמורים לזהות עלייה קיצונית בחום או הימצאות עשן במבנה. זאת, תוך ציון המיקום המדויק של העשן או החום הקיצוני. בשלב הבא, אמורה המערכת לטפל באש עצמה, באמצעות ספרינקלרים – מתזי מים, שאמורים לתת מענה ראשוני ולהאט את התפשטות האש. במקרים מסוימים, המתזים עשויים להשיג בשלמותה את המטרה שלשמה הותקנו – קרי כיבוי האש שהתפרצה. חלק נוסף ואינטגראלי מהמערכת הם צינורות כיבוי ומטפים, הממוקמים במקומות שונים בעסק, שניתן להגיע אליהם בקלות ולהסתייע בהם לכיבוי האש או להאטת ההתפשטות שלה. עובדי המקום אמורים לקבל הדרכות תקופתיות ולהיות מיומנים בשימוש במתקנים הללו, אם וכאשר יתעורר הצורך בכך.

רכזת כיבוי אש והחשיבות שלה

רכזת כיבוי אש היא החלק המרכזי במערכת כיבוי האש במבנה. תפקידה של הרכזת הוא להתריע על חשד לפריצת אש בחלק כל שהוא במבנה, תוך ציון המקום המדויק שאליו יש להגיע בכדי לטפל במפגע. בנוסף, הרכזת מבצעת בהליך שגרתי, כלומר פעולות שונות שהוגדרו כברירת המחדל, במקרה שבו מתקיים חשד לפריצת אש. עם הפעולות האופציונאליות, שאפדר לגרום לרכזת לבצע, ניתן למנות הפעלת חייגן לקריאה למכבי האש, הפעלת צופר אש, ניתוק מעליות, ניתוק מפסק חשמל ראשי והורדת וילון אש. בנוסף, יכולות רכזות אש להפעיל מפוחי עשן במבנה, לפתוח באופן אוטומטי חלונות עשן ובמקביל לפתוח דלתות בהלה, המאפשרות לאנשים המצויים בתוך המבנה, ובמיוחד בחלק שבו התגלתה האש, להיחלץ מהמקום במהירות. הפעלת חייגן והעברת הודעה למכבי האש היא פעולה המתבצעת באופן אוטומטי תמיד, ובלא כל קשר לפעולות האחרות שהוגדרו כברירת המחדל.

החשיבות של רכזת האש, טמונה בעיקר במענה המיידי והיעיל שהיא נותנת בכל מקרה שבו יש חשש לקיומה של אש בחלק כל שהוא במבנה. רכזת יעילה ואיכותית עשויה לחסוך ממון רב, שלא לדבר על הצלת חיי אדם. זאת הסיבה לכך שרכזת כיבוי האש היא הדבר האחרון שכדאי לחסוך בו. אם יש לך עניין ברכישת רכזת כיבוי אש איכותית ועוצמתית – זה המקום הנכון עבורך.

 שירותי תיקונים למכשירי חשמל ביתיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא שירות

איך פותחים סתימות בביוב

חזרתם הביתה וגיליתם שיש לכם סתימה בביוב בבניין? אתם רואים את כל השכנים עומדים בחוץ ורואים איך הביוב עולה

כיצד חוקר פרטי יוכל לעזור לך?

אם לאחרונה שמת לב שדברים מאוד מוזרים מתרחשים בעסק שאתה מנהל, זה ברור שאתה רוצה להצליח לשים יש על

הדפסה תלת מימדית הדפסת מודלים

הטכנולוגיה החדשנית של המאה ה 21 מאפשרת לבצע הדפסה של מודלים באופן תלת מימדי, באיכות מצוינת. כיצד מתבצע ההליך

מה סוג הפירסינג שהכי מומלץ לשים?

יש סוגים רבים למדי של פירסינג, וזאת במיוחד כאשר מביאים בחשבון את המקומות השונים שאפשר לשים אותם בהם. כך