מתי כתב אישום תעבורה הופך לכתב אישום?

כתב אישום תעבורה

דוח תעבורה שקיבלתם, כמו בכל עבירה, יהפוך בשלב מסוים לכתב אישום אבל לא באופן מיידי. הדוח יעבור תהליך מסוים עד שיאושר ככתב אישום ואז יגיע לבית המשפט. אז מתי דוח תנועה יהפוך לכתב אישום ומה המשמעות של הדבר? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התהליך עד לכתב האישום, וכן על המשמעות של תהליך זה.

 

מה כדאי לעשות עם קיבלתי דוח תנועה?

במידה וקיבלתם דוח תנועה חשוב בתחילה שלא להתווכח עם השוטר ולהתייחס אליו בכבוד. תגובתכם לשוטר נרשמת בדוח עצמו ועלולה להשפיע על המשפט. כמו כן, מומלץ לפנות לעורך דין מוסמך המתמחה בתחום עבירות תעבורה, וכן להגיש בקשה להישפט בבית משפט. למידע נוסף על דוחות תנועה והתמודדות עם דוחות התנועה, מומלץ לקרוא באתר – https://uliel.co.il.

 

מהן האפשרויות העומדות בפניי אם קיבלתי דוח?

במידה וקיבלתם דוח תנועה עומדות בפניכם שלוש אפשרויות עיקריות: האפשרות הראשונה היא לשלם את הדוח ובכך להודות באשמה, וזאת בתוך 90 ימים מיום קבלת הדוח. האפשרות השנייה היא לבקש לבטל את הדוח וזאת בתוך 30 יום מיום קבלת הדוח. האפשרות השלישית היא לבקש להישפט על הדוח, וזאת בתוך 90 יום מיום קבלת הדוח.

 

מתי הדוח יהפוך לכתב אישום?

דוח התנועה שקיבלתם הוא אינו כתב אישום כי אם תיעוד האירוע על ידי שוטר ודוח בלבד. על מנת שיהפוך הדוח לכתב אישום, יש צורך בעיון על ידי גורם משפטי מוסמך. לאחר רישום הדוח, עובר הדוח למערכת העבירות של המשטרה, וימתין לעיונו של תובע מוסמך אצל יחידת התביעה אשר אמונה על אותו אזור שבו ניתן הדוח. רק לאחר אישור התובע המשטרתי, יהפוך הדוח לכתב אישום.

 

מה משמעות כתב האישום?

משמעותו העיקרית של כתב האישום היא שהדוח ידון בבית משפט ואושר על ידי תובע. הדבר אומר שלא שילמתם את הדוח ולא הודאתם באשמה וכי ביקשתם שהדוח ידון בבית המשפט, או שהדוח מתוקף חומרות מועבר מידית לדיון בבית המשפט.

 

מה קורה לאחר שהופך הדוח לכתב אישום?

לאחר שהפך הדוח לכתב אישום, הדבר אומר שהמשפט בעניין הדוח יתחיל. השלב הראשון לאחר כתב האישום יהיה הקראת כתב האישום בבית משפט, ולאחר מכן יהיו שלבי הטיעונים וההוכחות, הכרעת הדין, טיעונים לעונש וגזר הדין. כשמדובר בעבירות תנועה שאינן חמורות המשפט יהיה מהיר יותר ותוכלו להגיע לסיומו בזמן קצר ביחס למשפטים מסוג אחר.

 

לסיכום – מתי דוח תנועה הופך לכתב אישום ומה ניתן לעשות?

דוח תנועה יהפוך לכתב אישום רק לאחר החלטה של תובע משטרתי מוסמך. במידה וקיבלתם דוח תנועה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מנוסה ומומחה בתחום עבירות תנועה. לאחר שהפך הדוח לכתב אישום, יתחיל הליך המשפט בעניין העבירה שביצעתם.

כתב אישום תעבורה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי