ייפוי כוח מתמשך – מה זה ומה ניתן להשיג בזכות זה?

rules-2076442_640

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר ליפות את כוחו של אדם ולמנותו כאפוטרופוס המקבל החלטות בעבור אדם אחר במידה וזה יגיע למצב שלא תהיה לו האפשרות לקבל אותן בעצמו.

עד לכניסתו של ייפוי הכוח המתמשך, במידה והיה אדם מגיע למצב שבו איבד את היכולת לקבל החלטות בעבור עצמו, היו הגדרות ברורות בחוק מי יכול לקבל אותן בעבורו. תהליך ייפוי כוח מתמשך בעצם נותן לאדם את הכוח להחליט כאשר דעתו צלולה ולבחור מיהו האדם שבמידה והוא יזדקק יקבל בעבורו את ההחלטות.

 

מי יכול למנות בעבור עצמו מיופה כוח?

על מנת שאדם ימנה לעצמו מיופה כוח, החוק דורש כי עליו להיות מעל גיל 18, תושב ישראל ובעל יכולת להבין את משמעות ההליך, מטרתו והשלכותיו העתידיות.

 

מי יכול להתמנות למיופה כוח?

על מנת שאדם יוכל להתמנות כמיופה כוח של אדם אחר, החוק דורש כי אותו אדם יוגדר כאיש אמון של הממנה. במקרה זה יש לעשות הבחנה בין איש המון לאדם אשר יש לו מערכת עסקים מקצועית או טיפולית עם הממנה. החוק קובע כי הממונה לא יכול להיות אדם המספק שירותים מקצועיים או סוציאליים לאדם הממנה. בכלל זה הכוונה היא לעורך דין, עובד סוציאלי, רופא המספק טיפול רפואי ועוד. הסייג היחיד הוא כי אם מדובר בבני משפחתו של הממונה הדבר יהיה אפשרי. למעט זאת כל אדם מעל גיל 18 יכול להתמנות כאיש אמון.

בנוסף לכך, אין באפשרותו של אדם להתמנות כמיופה כוח ליותר משלושה ממנים שונים, אלא אם כן אלו בני משפחתו, זאת במטרה למנוע ניגוד עניינים של הממונה.

 

עשיית ייפוי כוח מתמשך

עריכתו של הסכם ייפוי כוח מתמשך תתבצע באמצעות עורך דין מומחה לתחום. האפוטרופוס הכללי הסמיך מספר עורכי דין אשר מומחים לבצע הסכם זה. על מנת לדעת מיהו עורך דין מומחה יש לפנות לאתר לשכת עורכי הדין.

בנוסף, באתר האפוטרופסות הכללי ישנו טופס מקוון אותו יש להגיש לאחר מילוי כלל הפרטים הרלוונטיים.

על עורך הדין מבצע ההסכם לוודא כי הממנה החותם עליו מודע למעשיו וכי שיקול דעתו צלול, לא הופעלו עליו לחצים והחתימה היא מרצונו החופשי.

במקביל, על העורך דין לוודא מול מיופה הכוח כי הוא מסכים ומבין את משמעות ההסכמה, עליו אף לחתום על מסמך הסכמה אותו עורך הדין יצרף לבקשה. להרחבה בכל הקשור לייפוי כוח מתמשך ניתן לראות ב- https://yonilevy.co.il/ייפוי-כוח-מתמשך-כללי/.

 

הפקדתו של ייפוי הכוח

לאחר החתימה על הטפסים וההצהרות, עורך הדין יפקיד את ייפוי הכוח במשרדי האפוטרופוס הכללי. ייפוי הכוח המתמשך ייכנס לתוקף רק במידה והממנה יגיע למצב בו לא יוכל יותר לקבל החלטות בעניינים אשר נקבעו בייפוי הכוח.

 

gavel-145563_640 (1)

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי