זכויות ילדים על הספקטרום – פירוט ההטבות והליך הבקשה

אוֹטִיזְם

אחד מהזעזועים הגדולים ביותר שמשפחה עלולה לעבור היא לגלות כי ילדם הקטן, החבר החדש משפחתם סובל מאוטיזם. מצב זה עלול להיות קשה עבור המשפחה כולה. התמודדות מול מצב חדש יכולה להיות משימה לא פשוטה. בכדי להתמודד איתה בצורה הטובה ביותר, על המשפחה להכיר את הזכויות של הילדים שלהם ולממש אותן באופן מלא. אז מה הן ההטבות? ומה הוא הליך הבקשה?

 

זכויות הניתנות מהרשויות

רשויות הרווחה וביטוח לאומי בישראל מזכות משפחות לילדים בעלי אוטיזם במגוון רחב של שירותים וגל של קצבאות, זאת בהתאם לרמת הנכות המוגדרת בה אובחן הילד. זכויות הילדים וגם זכויות ההורים לילדים עם הצרכים המיוחדים כוללת בין היתר גם נכות מביטוח לאומי. בנוסף גם שירותי רווחה לטיפול בילד. הטבות נוספות יהיו גם נקודות זיכוי ממס הכנסה, תו נכה, אפשרויות להעסיק עובד זר ועוד זכויות רבות נוספות. הוצאות כספיות לגידול ילד על הרצף עלולות להיות לא מועטות, אך זכויות מקלות על הקושי הכלכלי הרב שיכול להיות כרוך בכך.

 

גמלת הילד

גמלת הילד היא גמלת ילד המוגדר נכה ממוסד ביטוח לאומי. גובה המגלה המלאה מביטוח לאומי עומד על 2,608 ₪ בתוספת לגמלה מיוחדת של 351 ₪ עבור ילדים הסובלים ממאה אחוזי נכות. גמלה זו עבור ילדים הסובלים מהרצף האוטיסטי מתחלקת כך:

  • ילד עד גיל שלוש יהיה זכאי לגמלה של 97% מגובה הגמלה.
  • ילד מגיל 3 ועד גיל 18 יהיו זכאי לגמלה בגובה של 117% מגובה הגמלה הרגילה, כאשר הגמלה מיועדת עבור כל הסידורים המיוחדים, דמי מחיה ועזרה בלימודים.

 

הטבות נוספות לילדים על הרצף

ילדים אוטיסטים ומשפחתם, מלבד זכויות וקצבה בביטוח לאומי יהיו זכאים לקבל הטבות בנקודות זיכוי במס הכנסה, תו חניה לנכה, פטור מאגרת רישוי, הנחה בעלויות שיחות הטלפון, הנחה על טיפול רפואיים ופסיכולוגים מקופת החולים וגם זכויות לחינוך מיוחד. מלבד זאת, ילדים אוטיסטים זכאים לקבל הסעה לבית הספר עם ליווי צמיד. ההורים יהיו זכאים לקבל אישור העסקה מטפל סיעודי שהוא הינו עובד זר.

הוריו של הילדים יהיו זכאים להנחה של חצי אחוז המס רגישה, הטבה זו תינתן להם פעמיים. להיות הורים לילד על הרצף זה לא קל ומדובר במשימה מאוד מאתגרת ומורכבת. כדי להבין כדי תוכלו לקבל סיוע מלא ולמצא את הזכויות שלכם, חשוב שתבינו אותם קודם כל. היכנסו עכשיו אל אתר קול הזכויות ונשמח לסייע לכם לממש את הזכויות שלכם במלואם. 

 

לסיכום

להיות הורים לילד אוטיסט זו אינה משימה פשוטה. הטיפול כרוך בהמון סבלנות, השקעה נפשית וכלכלית ולרוב מצריכה המון משאבים נפשיים. חשוב מאוד להכיר את כל הזכויות שלכם כהורים לילד על הרצף בכדי לקבל את התמיכה המלאה שתוכלו לקבל מכל הגופים, בין אם תמיכה נפשית או כלכלית המקיפה ביותר.

ילד אוטיסט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בארה"ב

השקעה בנדל"ן בארה"ב היא נושא רחב היקף ומורכב, עם יתרונות וחסרונות משמעותיים. בעוד שהשוק האמריקני מציע הזדמנויות רבות, חשוב

4  טיפים להגברת החשק המיני בדרך הטבעית

ליבידו, הרצון לפעילות מינית, הוא היבט חיוני של מערכת יחסים אינטימית בריאה. גורמים שונים כמו מתח, בחירות אורח חיים

איזו תאורה תתאים למשחק פוקר ביתי?

בחירת התאורה הנכונה למשחק פוקר ביתי היא חיונית ליצירת אווירה המשפרת את חוויית המשחק תוך הבטחת נוחות ונראות לכל

השלכות המס של בעלות על מספר נכסים: תובנות חשובות לבעלי דירה שנייה

בעלות על מספר נכסים יכולה להביא יתרונות פיננסיים משמעותיים, אך היא גם מציגה מורכבות מבחינת השלכות מס. הדבר רלוונטי