המעסיק פגע בתנאים בעת טיפולי פוריות? פנו לעורך דין

פטיש

זוג המתחיל טיפולי פוריות נאלץ להיעדר לא מעט ממקום העבודה ולהקדיש את זמנו למשימה החשובה.

על פי החוק ניתן להיעדר מהעבודה לצורך זה.

מה עושים במקרה שהמעסיק פוגע בתנאים אלו?  על כך במאמר הבא.

 

החוק לצורך טיפולי פוריות

על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אין לפטר עובדים שנעדרו מהעבודה לצורך טיפולי פוריות ואין לפטר עובדים שעוברים טיפולי פוריות גם אם לא נעדרו ממקום העבודה. בדומה לכך, על פי תיקון בחוק עבודת נשים מ-2018, אישה וגבר יכולים להעדר מהעבודה לצורך טיפולי פוריות והם זכאים לדמי מחלה. לפיכך, עובד או עובדת שפוטרו עקב יציאה מהעבודה לטיפולי פוריות זכאים לפיצוי כספי גדול בשל הפרה בוטה של זכויותיהם. החוק מפרט שאישה אשר עבדה חצי שנה אצל אותו מעסיק מוגנת לצורך יציאה לטיפולי פוריות עד 150 יום במידה והודיעה על כך מראש למעסיק. רק במקרים נדירים ניתן לפטר גבר או אישה שנמצאים בתהליך של טיפולי פוריות ויש צורך באישור משרד הכלכלה.

 

מה היקף ההיעדרות לצורך טיפולי פוריות?

על פי החוק אישה יכולה להיעדר 16 ימים בכל סדרת טיפולים במידה והיא עובדת 5 ימים בשבוע. כאשר עובדים 6 ימים בשבוע, ניתן להחסיר 20 יום לכל סדרת טיפולים. כך שבשנה ניתן לצאת ל-4 סדרות טיפולים ולקבל עבורם תשלום בגין ימי מחלה. במידה וההיעדרות מהעבודה ממושכת, האישה זכאית לתשלום על 40 שעות במשרה מלאה ו-20 שעות בחלקיות משרה. גבר שמלווה את אשתו לצורך טיפולי פוריות יכול גם הוא להיעדר מהעבודה על חשבון ימי מחלה והחוק לגבי פיטורין תקף גם אליו.

 

מה עושים במידה והמעסיק פוגע בתנאים של טיפולי פוריות?

במידה ואחד מבני הזוג מפוטר בעקבות ההיעדרות לטיפולי פוריות עליהם להגיש תביעה משפטית באמצעות עורך דין דיני עבודה. עורכי דין כדוגמת עורכת דין ליאת פייגל העוסקים בנושא, יוכלו לסייע לכם בהגשת כתב התביעה ובהתמודדות מול המעסיק ומשרד הכלכלה. במידה ובית המשפט מוצא לנכון שהחוק הופר, זוהי עבירה פלילית בגינה זכאים התובעים לפיצוי כספי גדול והמעסיק יקבל אף עונש מאסר של כחצי שנה. עורכת דין המומחית בתחום דיני עבודה ובקיאה בחוק הנשים ובחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, תייעץ לכם לפני הגשת התביעה, תלווה אתכם במהלכה ותייצג אתכם בצורה הולמת בבית המשפט לדיני עבודה. גם בני זוג פרק ב' שיש להם ילדים מנישואים ראשונים ועברו שתי לידות אצל המעסיק, זכאים לאותם התנאים במידה והם זקוקים לטיפולי פוריות עם בן או בת הזוג החדשים, כאשר המקסימום על פי החוק הוא שתי לידות מבן הזוג הנוכחי. לא משנה אם אתם גברים או נשים, הזכות להיעדרות מהעבודה עקב טיפולי פוריות מעוגנת בחוק ועל אחת כמה וכמה אין לפטר את העובד או העובדת בגינה.

 

זכוכית מגדלת ומאזניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי