המדריך לנפגע בתאונת דרכים – חשוב להכיר!

תמרור

נפגעי תאונות הדרכים לא תמיד יודעים כיצד להתנהל מול חברות הביטוח על מנת לעמוד על זכויותיהם ולקבל פיצוי כספי מקסימלי.

לעיתים הם מסתפקים בפיצוי מינימלי שלא תמיד תואם את הנזקים שנגרמו להם. קבלו את המדריך לנפגעי תאונות הדרכים.

 

נפגעתם בתאונת דרכים – מהם הצעדים הראשונים שעליכם לעשות?

אנשים רבים העוברים תאונות דרכים ובעקבותיהן נזקים פיזיים ונפשיים לא תמיד יודעים כיצד להתמודד כאשר הם תובעים את חברות הביטוח. הם יודעים שמגיעים להם פיצויים ומסתפקים בסכומים מינימליים שחברות הביטוח מציעות להם. כדי למצות את כל הזכויות ולקבל את הפיצוי המקסימלי חשוב לעשות מספר פעולות מייד לאחר תאונת הדרכים במידה והדבר מתאפשר מבחינה פיזית.

  1. ראשית חשוב לתעד ולצלם את מקום התאונה, פרטי פוליסות הביטוח של המעורבים בתאונה, מספרי רישוי של הרכבים המעורבים, צילום רישיונות הנהיגה, פרטים של עדים שנכחו בתאונה ובמידה והמשטרה כותבת דו"ח במקום, לבקש העתק ממנו.
  2. שנית, יש לגשת ולקבל טיפול רפואי ככל הסמוך למועד התאונה גם אם מרגישים טוב כי ייתכן ונגרם נזק פנימי. החשיבות של קבלת טיפול רפואי היא קריטית בתביעה מול חברות הביטוח כי הן בודקות את הסיבה והקשר בין התאונה לבדיקות. יש לשמור את המסמכים הרפואיים, ההמלצות, הפניות לטיפולים נוספים, קבלות על תרופות, הוצאות אשפוז והוצאות על הנסיעה לבית החולים וחזרה.
  3. בשלב השלישי יש לגשת למשטרה ולקבל אישור על התאונה לאחר שדיווחתם עליה עם כל הפרטים והמעורבים. האישור מהמשטרה מהווה אסמכתא להחזרים כספיים עבור פינוי באמבולנס והוצאות אחרות ובנוסף הוא מהווה תיעוד שיוגש לחברת הביטוח.

 

כיצד תובעים את הפיצוי?

על פי חוק נפגעי תאונות הדרכים כל מי שעבר תאונת דרכים ויש לו נזקי גוף, רשאי לתבוע פיצוי כספי מחברת הביטוח בלי קשר למידת אשמתו בתאונה. נהגים שנפגעו יתבעו את ביטוח החובה שלהם והולכי רגל יתבעו את חברת הביטוח של הפוגע. במידה והתאונה התרחשה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי על תאונת עבודה. במקרים של תאונת פגע וברח בהולך רגל, כאשר לא ידוע מי הפוגע, ניתן להגיש תביעה לתאגיד קרנית. על פי החוק ניתן לתבוע פיצוי על כל ההוצאות הרפואיות, עוגמת נפש, הפסדי השתכרות עד הגשת התביעה והפסדים עתידיים ולקבל את הפיצוי על פי המקרה הספציפי של הנפגע. החוק מתחשב בגילו של הנפגע, עיסוקו, דרגת נכות צמיתה וכושר ההשתכרות כאשר נקבע סכום הפיצוי.

 

הגשת התביעה

מומלץ להגיש את התביעה בסיוע של עורך דין לתאונות דרכים כדי לקבל את מקסימום הפיצוי מחברות הביטוח. כשפונים לבד מקבלים הצעה שהיא בדיחה לעומת מה שבאמת מגיע עבור הפגיעות והנזקים. עורך דין מנוסה יידע להעריך את סכומי הפיצויים ולהוכיח בבית המשפט כל פגיעה  והפיצוי המגיע לה במידה ולא מגיעים לפשרה.

 

פטיש ואנשי משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי