האם כל גירושין מצריכים עורך דין גירושין?

האם כל הליך גירושין נפתח בעקבות סכסוכים והתכתשויות שיסלימו במסגרת המאבק המשפטי? ובכן, לא בהכרח. האם כל גירושין מאלצים את הזוג לפנות לסיוע משפטי של עורך דין גירושין? גם הפעם, לא בהכרח. וראו איזה יופי – כאשר בני הזוג מגיעים ביניהם להבנה כי תם פרק נישואיהם, הם יוכלו להתגרש בהסכמה וללא צורך בעו"ד. מתי זה קורה וכיצד?

 

מהם גירושין בהסכמה?

הליכי הגירושין המוכרים יותר הם אלו שנושאים במאבק משפטי ממושך, עיקש וארוך טווח עד לפסיקת בית המשפט. לעומת זאת, ישנו צד אחר ומעט אופטימי יותר, שבו הגירושין מבוצעים בהסכמה, כלומר מתוך שיתוף פעולה. אם זהו המצב והזוג מסכים על תנאי הגירושין לרבות תנאי המזונות, המשמורת וחלוקת הרכוש, הרי שלא יהיה צורך בעו"ד וכל שנותר הוא לאשר בפני בית המשפט את ההסכם.

 

מהם היתרונות בגירושין ללא עו"ד?

כמובן שישנו חיסכון כספי רב בתהליך, שכן התשלומים יחולו רק בעקבות תשלום האגרה לפתיחת התיק ופינוי מיום העבודה לטובת הגעה לבית המשפט, אבל נכנסים לכאן גם אלמנטים רגשיים חשובים כמו לחץ מופחת, ללא כעסים וחיכוכים ומקום רב יותר לגמישות.

חשוב לדייק ולומר כי לא הטיפול המשפטי מצד עורך הדין הוא זה שמביא לפחות כעסים ומריבות, אלא ההליך עצמו שהופך למתון יותר ואיננו דורש "עוזרים" רבים כדי לממש אותו.

 

 מי יכול להתגרש ללא עו"ד?

כל זוג שמחליט על גירושים בהסכמה יוכל לעשות זאת ללא סיוע משפטי, אך הדבר דורש מהשניים סבלנות רבה וגם סובלנות כלפי דעות מנוגדות, פתיחות, הקשבה מלאה וכמובן הבנה ויכולת ליצור פשרות משותפות. כל עוד בני הזוג יודעים על מה לוותר ועל מה לנהל דיון קשוב והדדי, כך הם יביאו ליצירת הסכם משותף שישרוד לאורך שנים וישמר גם בפרק הבא של חייהם.

 

מתי כן יהיה צורך בעורך הדין?

כאשר השניים מסכימים ומנסחים ביניהם טיוטת הסכם ראשונית, עליהם לגשת לעו"ד גירושין שיוודא כי כל הנושאים והסוגיות נלקחו בחשבון וכי קיימת התייחסות מעמיקה לכל היבטי המשמורת, המזונות, הרכוש והחובות המשותפים. עורך הדין יוודא כי כל התנאים שבהסכם אכן מיוצרים מתוך רצון טוב והדדי והם אינם פוגעים במי מהצדדים.

למעשה, מספיק רק עו"ד אחד המתמחה בדיני משפחה וגירושין בפרט על מנת לעבור את התהליך ולהגיש את ההסכם בסופו של דבר לאישור בית המשפט. במקרים שבהם פירוק הזוגיות מבוצע באופן הדדי אין צורך שכל אחד מבני הזוג יהיה מיוצג ע"י גורם משפטי נפרד ודרוש רק עורך דין אחד שייצג את שני הצדדים.

 

עורך דין גירושין משותף או נפרד?

רצוי שעורך הדין יהיה בעל ידע בניסוח חוזים ורצוי שיהיה לו גם ניסיון בגישור. אם במהלך הדרך אחד הצדדים ירגיש שהוא מעוניין בייצוג משפטי משלו, הוא יוכל לעשות זאת אך צריך להביא בחשבון את התייקרות התהליך ולעתים גם התארכות.

להתייעצות ראושנית עם עו"ד גירושין המתמחה בנושא ומידע נוסף לגבי גירושין בהסכמה, בקרו בכתובת: https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-גירושין.

זוג

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי