האם האזנות זה חוקי?

מיקרופון

כולנו עלולים למצוא את עצמנו לעיתים בסיטואציה שבה אנחנו לא לגמרי בטוחים האם האנשים מסביבנו אמינים או לא. האם האישה בוגדת? והאם הבעל רואה מישהו אחר בערבים? האם העובדים שלנו נאמנים או שיש לנו חפרפרת בעסק? כל המצבים האלה עלולים להוביל אותנו לחשוב על האזנות סתר, אך האם זה חוקי?

 

האזנות סתר על פי החוק

בבואנו לדבר על האזנות סתר ועל השאלה האם כדאי להשתמש בכל הטכנולוגיה המשוכללת שעומדת לרשותנו בנושא הזה, כדאי שתדעו מה אומר החוק.

כל עוד אתם מקליטים שיחה או מעתיקים אותה כאשר המשתתפים מודעים לכך, אין עם זה שום בעיה.

הבעיה מתחילה כאשר באמת מדברים על מצב שבו ההאזנה מתבצעת בסתר, כלומר, בעלי השיחה לא יודעים שאתם מקשיבים, מצוטטים, מקליטים או עושים כל פעולה אחרת.

יתרה מכך, רגע לפני שאתם בטוחים שאתם מעל החוק ושלא יקרה שום דבר אם תעשו זאת, כדאי שתדעו איזה עונש צפוי לכם.

החוק קובע בצורה מפורשת שעל האזנת סתר ניתן לקבל גם עונש של עד חמש שנות מאסר, כך שרצוי לעצור לרגע ולחשוב. האם זו הדרך הכי טובה שיש לחשוף את האמת? כנראה שלא.

 

איך בכל זאת אפשר לגלות את האמת?

ראינו שהאזנות סתר הן לא תמיד הכלי הכי טוב שיש שבעזרתו נוכל לחשוף את האמת לגבי סוגיה כזו או אחרת. למעשה, האזנת סתר שתתבצע בצורה לא חוקית תוביל לכך שלא תוכלו להשתמש בה בבית המשפט. מצד שני, רגע לפני שאתם כבר מתייאשים ולא יודעים מה לעשות, חשוב לזכור: חוקר פרטי יוכל לסייע. איש מקצוע כזה הוא אדם שמכיר את לשון החוק ויודע היטב מתי האזנה כן תיחשב לחוקית ומתי זה עלול להיות בעייתי. בנוסף, החוקר הפרטי יוכל לעשות שימוש לא רק בהאזנות אלא גם בצילומים, מעקבים ועוד, אז למה שלא תחפשו לכם איש מקצוע כזה? הוא יוכל לבצע עבורכם כל חקירה שתרצו ומהר מאוד תדעו איפה אתם עומדים, האם רק חשדתם לשווא או שאולי צדקתם ובוגדים בכם.

 

הדרך הנכונה שתוביל אתכם אל משרד חקירות מצוין

הדילמה הרבה פעמים היא לא האם נרצה לפנות אל משרד חקירות לצורך ביצוע חקירה כזו או אחרת, אלא באיזה משרד כדאי לבחור. לכן אנחנו יכולים להבין אתכם אם גם אתם מתלבטים לגבי העניין הזה, וכדאי שתדעו: חשוב להשקיע בבחירת המשרד שאליו אתם פונים. רצוי מאוד לבדוק כמה שנים קיים כבר המשרד, מה אומרים עליו הלקוחות האחרים שלו והאם המחיר שדורשים בו עבור חקירות שונות נראה סביר. תוך כמה זמן מבטיחים לכם לסיים את החקירה? ותוך כמה זמן תדעו איפה אתם עומדים ובאיזו מציאות אתם חיים? נסו לברר הכול מראש וכך תבחרו את משרד החקירות שלכם הרבה יותר בקלות.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי