האם בטוח לתת את פרטי האשראי בטלפון?

פרטי האשראי ראשית

רבים מאיתנו מבצעים מדי יום עסקאות שונות באמצעות כרטיס אשראי, כאשר אנו מוסרים את פרטי האשראי שלנו דרך הטלפון או דרך אתרי אינטרנט שונים. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת אמנם נוצרת מודעות רחבה יותר בקרב הציבור לאפשרויות שונות של הונאה ברשת, אך מנגד ההונאות נהיות מתוחכמות יותר וקשות יותר לזיהוי. עד כמה זה בטוח לתת את פרטי האשראי שלכם בטלפון, וכיצד תוכלו לצמצם את הסיכוי להונאות ברשת?

 

מהן הסכנות בנתינת פרטי האשראי בטלפון?

הסכנה ליפול קורבן לאחת מההונאות האלו הולכת וגדלה ככל שאנו משתמשים יותר באינטרנט ובטלפון לשם רכישת מוצרים שונים. כאמור, תחום ההונאות דרך הרשת או דרך הטלפון הולך ונעשה מתוחכם ומשוכלל יותר, ככל שישנן דרכים רבות יותר לשלם מרחוק (ולא בצורה פיזית במזומן).

חלק מהדרכים הנפוצות ביותר להונאות אלו הן באמצעות אתרים שמתחזים לאתרים מוכרים ולכאורה "תמימים", וכן דרך התחזות לנציגים של חברות שירות לקוחות שונות דרך הטלפון. עבור מי שמעוניין לגנוב את פרטי כרטיס האשראי שלכם – כל האמצעים לקבלתם כשרים, ולכן חשוב להיות דרוכים וערניים כאשר אנו נדרשים לתת לאדם אחר את פרטי כרטיס האשראי.

 

מה ניתן לעשות על מנת לצמצם את הסיכוי ליפול קורבן להונאה?

לצערנו, ישנם נוכלים רבים שרק מחכים לשעת כושר כדי לגנוב מאזרחים תמימים את פרטי האשראי שלהם. ישנן מספר דרכים בהם תוכלו לצמצם את הסכנה:

 

רכישה רק מאתרים מאובטחים

כאשר אתם מעוניינים לרכוש מוצרים באתרי האינטרנט השונים, הקפידו להזין את פרטי האשראי שלכם רק במידה והאתר מאובטח. על מנת לדעת האם האתר אכן מאובטח, תוכלו לחפש בשורת הכתובת את סימן המנעול.

 

אל תתפתו לפתוח קישורים שנשלחו אליכם ממספר לא מוכר

מספר לא מוכר שלח לכם הודעה על מבצעים שווים בחנות האהובה עליכם? הודעה שזכיתם בהגרלה? הסבירות שמדובר בהונאה היא גבוהה מאוד, ולכן מומלץ לא לפתוח קישורים כאלו.

 

כאשר מדובר בשיחת טלפון, תנו את פרטי האשראי רק כאשר אתם אלו שיזמתם את השיחה

אם אתם אלו שיזמתם את השיחה, אתם תוכלו להיות בטוחים שאתם אכן מדברים עם נציג שירות שניתן לתת לו את פרטי האשראי, ולא בנוכל שמתחזה לנציג רשמי.

 

גנבו מכם את פרטי האשראי שלכם? כך תוכלו לאתר את הגנב

אם אתם נמצאים בסיטואציה בה כבר גנבו מכם את פרטי האשראי, בהחלט יש מה לעשות. אחת מהדרכים היעילות ביותר במצבים שכאלו היא להשתמש בשירותיה של חברת חוקרים פרטיים, שמתמחה באיתור הונאות ברשת ובטלפון.

בעזרת החוקר הפרטי תוכלו לאתר את האדם שגנב את פרטיכם, ולהחזיר לעצמכם את השליטה באשראי ובחופש הכלכלי שלכם. כאשר יהיו בידיכם הפרטים של הנוכל, תוכלו גם להגיש נגדו תלונה במשטרה, ולוודא שהוא ישלם את המחיר על מעשיו.

פרטי האשראי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי

4  טיפים להגברת החשק המיני בדרך הטבעית

ליבידו, הרצון לפעילות מינית, הוא היבט חיוני של מערכת יחסים אינטימית בריאה. גורמים שונים כמו מתח, בחירות אורח חיים

איזו תאורה תתאים למשחק פוקר ביתי?

בחירת התאורה הנכונה למשחק פוקר ביתי היא חיונית ליצירת אווירה המשפרת את חוויית המשחק תוך הבטחת נוחות ונראות לכל

השלכות המס של בעלות על מספר נכסים: תובנות חשובות לבעלי דירה שנייה

בעלות על מספר נכסים יכולה להביא יתרונות פיננסיים משמעותיים, אך היא גם מציגה מורכבות מבחינת השלכות מס. הדבר רלוונטי

מתכת או פלסטיק? כך תבחרו מסגרת למשקפיים

בבואכם לבחור מסגרת למשקפיים שלכם, אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו היא האם ללכת על מתכת או פלסטיק. לשני החומרים