דפיברילטור אישי או לבניין – מה עדיף?

לב צבעוני

לצערנו, לכל אחד מאיתנו יכול לקרות אירוע לב. אמנם ככל שמתבגרים ומגיעים לגילאים מבוגרים הסיכוי עולה (כאשר לקבל אירוע בגיל צעיר הסיכוי נמוך בהרבה) אך בכל זאת גם האוכלוסייה הצעירה בסכנה. כאשר לא מקבלים טיפול רפואי מיד לאחר האירוע, הסיכוי להינצל נמוך מאוד. לשמחתנו, נוצר מכשיר אשר יעלה בהרבה את הסיכויים לצאת מן האירוע, גם כאשר אין רופא במקום. מכשיר זה נקרא דפיברילטור.

 

מהו דפיברילטור?

דפיברילטור הינו מכשיר החייאה אשר מצמידים אותו לאזור הלב. הוא יודע לזהות אי סדר בפעימות הלב ולתת זרם חשמלי בשעת הצורך. כאשר אין צורך בפעולה זו, חלק מהדפיברילטורים אף מסבירים בקול למשתמש מה לעשות וכיצד לבצע את ההחייאה. אין צורך בידע רפואי על מנת להשתמש בדפיברילטור והאוטומטים אף מגיעים עם הסברים קוליים (גם בעברית). עדיין, החברה שמספקת את המכשיר תנחה אתכם עם הסברים על התפעול. על מנת לרכוש ולמצוא מידע על ציוד רפואי בכל גווניו, תוכלו למצוא במספר אתרים כגון /מכשור-וציוד-רפואי/דפיברילטורhttps://met.co.il.

 

דפיברילטור אישי מול אחד לבניין

על פי חוק הדפיברילטורים, בישראל בכל אירוע ציבורי של יותר מ- 500 נוכחים, חובה שיהיה דפיברילטור. בשנים האחרונות גם בניינים החלו להצטייד במכשיר זה, כיוון שהבינו את התרומה הגדולה והביטחון שהוא יכול לתת. בנוסף, אפשר אפילו לקנות אחד אישי, שיהיה בבית. בהשוואה בין רכישת דפיברילטור אישי או לבניין, ישנם יתרונות וחסרונות לכל צד.

 

דפיברילטור – לבניין יתרונות

ראשית, נציג את היתרונות של דפיברילטור לבניין – בעיקר כספית וביטחון כללי.

 

כספי

דפיברילטור אמנם מומלץ וחשוב להצלת חיים, אך יש לקחת בחשבון שאינו זול לכל כיס. דפיברילטורים חדשים ואוטומטיים עולים כמה אלפי שקלים. כאשר הכסף מתחלק בין בניין שלם, הדבר יכול לצאת זול מאוד.

 

ביטחון אזורי

כאשר יש מכשיר בכניסה לבניין מסוים, ניתן להציל חיים במקרה הצורך גם של אנשים שאינם דיירים. למשל, הולכי רגל שעוברים בסמוך לבניין וחווים אירוע.

 

דפיברילטור אישי – יתרונות

דפיברילטור אישי מומלץ לאנשים בסיכון אך לא רק. אם יש לך אחד בבית או איתך בכל מקום – אתה נמצא בביטחון גדול יותר.

 

ביטחון אישי

דפיברילטור אישי, איתכם או בביתכם ייתן לכם שקט נפשי. במקרה של אירוע חס וחלילה, אנשי המשפחה או חבריכם לעבודה לא יצטרכו לרוץ ולחפש את המכשיר הקרוב ביותר, הוא כבר יהיה בבית או ממש איתכם וזמין.

 

לאנשים בסיכון

לאנשים אשר נמצאים בסיכון לדום לב או כל אירוע לב כדאי להצטייד בדפיברילטור אישי. אנשים אשר נמצאים בסיכון הם אנשים עם לחץ דם גבוה, מעשנים, אנשים מלאים, כאלה שיש להם קרוב משפחה שחווה אירוע לב, סוכרתיים ועוד.

 

לסיכום

לסיכום, דפיברילטור הינו מכשיר החייאה מציל חיים. תמיד כדאי שיהיה בסביבתכם אחד כזה. ניתן לרכוש לבניין בזול ולמעל ביטחון כללי אזורי, או לרכוש אחד אישי למען השקט הנפשי, במיוחד אם אתם בסיכון לאירוע לב.

לב אדום על מקל
לב אדום על מקל
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות

מה יש לקחת בחשבון בעת בקשת חוות דעת רפואית נפשית?

חוות דעת רפואית נפשית היא מסמך משפטי אשר חתום בידי פסיכיאטר מומחה וכולל את הערכתו לגבי התפקוד הנפשי והקוגניטיבי

סקירה על מוצרי אקניל לטיפול בפצעונים והחלקת העור

כולם מכירים את חוק מרפי. החוק שאומר שכל מה שיכול להשתבש- משתבש. הלחם ייפול על הצד של הפרוסה שעם

איך תבחרו את בעל המקצוע הטוב ביותר בתחום הפסיכולוגיה?

בחירת בעל מקצוע טוב בתחום הפסיכולוגיה היא בחירה חשובה מאד שתשפיע על הטיפול והתהליך שתעברו. בחירה בבעל מקצוע שאינו

מדרסים – האם לעשות דרך קופת החולים או באופן פרטי?

כאשר אנו נדרשים לטיפול רפואי או לכל נושא הקשור בבריאות ובגוף שלנו, פעמים רבות עולה השאלה האם כדאי לבצע