מתי צריך להגיש דיווח מס בארה"ב?

החזר מס בארה"ב

דיני המיסוי האמריקאים הם רבים ומגוונים ואף משתנים בין מדינה למדינה. מלבד זאת, לשיטת המיסוי האמריקאית בכללה קיימים מאפיינים ייחודיים משלה. בין העיקריים מביניהם נמצאת חובת הדיווח, העומדת בפני עצמה וללא קשר לחובת תשלום המס. מהי חובת הדיווח ומתי צריך להגיש דיווח מס בארה"ב? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם 

 

חובת דיווח המס בארה"ב

שיטת המיסוי האמריקאית מתאפיינת במספר מאפיינים ייחודיים בהשוואה למדינות אחרות, כאשר בין המאפיינים הבולטים שלה, נמצאת חובת הדיווח, העומדת בפני עצמה ואינה קשורה לחבות המס עצמה. אז מהי חובת דיווח המס בארה"ב?

חובת דיווח המס בארה"ב חלה על כל אדם בעל הכנסה באחת ממדינות ארה"ב וזאת בהתאם להכנסתו. ככל והכנסתו של האדם גבוהה מהקריטריונים הקבועים בחוקי המיסוי של אותה המדינה הפדרלית בה יוצרו הכנסותיו, הרי שהוא יהא חייב בדיווח שנתי לרשות המיסים האמריקאית.

 

חובת דיווח המס – על מי היא חלה?

חובת דיווח המס חלה באופן פרסונאלי, על כל אדם בעל הכנסה באחת ממדינות ארה"ב. יוצא אם כן, כי חובת הדיווח הינה נרחבת ביותר וכוללת הן את אזרחי ארה"ב ותושבי הקבע והן אזרחים זרים בעלי הכנסה בארה"ב, גם אם אינם מתגוררים בה בפועל.

 

כיצד ניתן לדווח לרשויות המיסים האמריקאית?

דיווח מס שנתי בארצות הברית מתבצע באמצעות שני טפסים עיקריים:

 

טופס 1040

טופס זה מיועד לאזרחי ארה"ב ותושבי קבע, כאשר עצמאים יחויבו בדיווח על הכנסה העוברת את סך ה – 400 $ ושכירים, בהתאם לסיפי ההכנסה הקבועים בחוק. מעבר לפרטים האישיים ופרטים כלליים, הטופס כולל דיווח הכנסות כולל (אקטיביות ופאסיביות), הן על ההכנסות בארה"ב והן על הכנסות מחוצה לה.

 

טופס NR  1040

טופס דיווח זה מיועד לאזרחים זרים בעלי הכנסה שמקורה באחת ממדינות ארה"ב והוא זהה בעיקרו לטופס 1040.

 

מתי צריך להגיש דיווח מס בארה"ב?

מועד הדיווח לרשות המיסים משתנה בין אזרחי ארה"ב ומחזיקי גרין קארד, הנדרשים להגיש את הדיווח שלהם עד לתאריך 15.4 בשנת המס העוקבת, לבין אזרחים זרים, הנדרשים להגיש את הדיווח שלהם עד לתאריך 15.6 בשנת המס העוקבת. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ניתן יהיה לקבל הארכה למועדי הדיווח הללו, באופן אוטומטי, או באמצעות בקשה מיוחדת.

 

מה המשמעות של מועדי הדיווח לרשות המיסים?

מועדי הדיווח של רשות המיסים האמריקאית אינם בגדר המלצה וכל איחור במועדי הדיווח הנקובים, עלול לגרור בעקבותיו ריביות, קנסות (היכולים להגיע עד לשיעור של 25% מחבות המס) וסנקציות נוספות הקבועות בחוק.

 

לסיכום

דיווח המס בארה"ב אינו קשור בהכרח לחבות תשלום המס בפועל והוא מוטל הן על אזרחי ארה"ב ומחזיקי גרין קארד והן על אזרחים זרים בעלי פעילות פיננסית בארה"ב. את דיווחי המס יש להגיש עד לתאריך 15.4 (עבור אזרחי ארה"ב ומחזיקי גרין קארד) או עד לתאריך 15.6 (אזרחים זרים), כאשר הגשה מאוחרת, עלולה לעלות בקנסות וסנקציות נוספות.

החזר מס בארה"ב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי

טכניקות חדשניות בעולם הדפוס הישראלי –  מיתוג עסקי שעובד

עולם הדפוס כמו הרבה תחומים אחרים עובר טלטלה מרתקת בעקבות השינויים הטכנולוגים שמקיפים את חיינו. בעולם האינטרנט המהיר והרשתות

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בארה"ב

השקעה בנדל"ן בארה"ב היא נושא רחב היקף ומורכב, עם יתרונות וחסרונות משמעותיים. בעוד שהשוק האמריקני מציע הזדמנויות רבות, חשוב

4  טיפים להגברת החשק המיני בדרך הטבעית

ליבידו, הרצון לפעילות מינית, הוא היבט חיוני של מערכת יחסים אינטימית בריאה. גורמים שונים כמו מתח, בחירות אורח חיים

איזו תאורה תתאים למשחק פוקר ביתי?

בחירת התאורה הנכונה למשחק פוקר ביתי היא חיונית ליצירת אווירה המשפרת את חוויית המשחק תוך הבטחת נוחות ונראות לכל