ידועים בציבור? גם לכם מגיע החזר מס

החזר מס

בעידן המודרני בו אנו חיים כבר לא חייבים חופה ורישום ברבנות כדי להיות מוכרים על ידי המדינה כבני זוג בקשר ממוסד. עבור אלו המבקשים למסד את הקשר שלהם מבלי להיחשב כזוג נשוי, ישנה אלטרנטיבה בדמות ידועים בציבור. על אף שמדובר במעמד מיוחד בעל מורכבויות, הוא עדיין מקנה לידועים בציבור הטבות מס משמעותיות. 

 

החזרי מס

החזר מס מתייחס לזכאותו של אדם לקבל בחזרה חלק מתשלומי המיסים שלו, במקרים בהם הוא שילם סכום גדול יותר ממה שהיה צריך במהלך שנת המס החולפת. זה יכול לנבוע מתיאום מס שנעשה בחוסר דיוק, היעדר חישוב נכון של נקודות זיכוי המגיעות לאותו אדם ולא שוקללו, אפילו אם מדובר בטעות של המעסיק שעליו להפריש ממשכורתו של העובד לרשויות המס השונות.

ניתן להגיש לאותן רשויות בקשות להחזר מס, בקשה אחת הרלוונטית לכל שנת מס אחת, ובקשה מפורטת תזכה בהחזר ההפרש, גם בצורה רטרואקטיבית. חשוב להבין שניתן להשיג גם החזרי מס לידועים בציבור.

 

מהו מעמד ידועים בציבור?

אין זה סוד שמוסד הרבנות בישראל, שהיה בעברו קונצנזוס, הפך למוסד שנוי במחלוקת, בלשון המעטה. אזרחים רבים מרגישים כי הוא אינו מייצג אותם, לא רק חברי הקהילה הגאה אלא גם אנשים הנמצאים במערכות יחסים מחייבות וארוכות שנים, ממוסדות לכל דבר ועניין, למעט הפורמליות של מוסד הנישואים.

ניתן לחשוב שהיעדר המעמד המשפטי של זוגות נשואים יפגע בידועים בציבור, והוא אכן נחשב מעט פחות בעיני החוק, אך ידועים בציבור זכאים להטבות מס שלא מגיעות לרווקים למשל. ידועים בציבור הוא מעמד שנפוץ מאוד בקרב אלה שאינם מוכרים על ידי הרבנות, כמו זוגות חד מיניים, לא יהודים או כאלה שיהדותם מוטלת בספק, פסולי חיתון מסיבה כזו או אחרת, ואנשים מדתות שונות או מחוסרי דת.

 

מה מגיע לידועים בציבור?

ובכן, גם לזוג המוכר כידועים בציבור מגיע הטבות כאשר הם מביאים ילדים לעולם. ידועים בציבור זכאים לקבל נקודת זיכוי, הטבת מס משמעותית למדי, בדמות של מעל 2,600 שקלים בשנה עבור כל ילד. אם הילד נולד במהלך שנת המס, ניתן להגיש בקשה להחזר מס בתום שנת המס ולקבל את נקודת הזיכוי על הולדת הילד.

 

הטבות נוספות

הטבה משמעותית נוספת עבור ידועים בציבור היא היכולת להגיש דוחות מס שנתיים בנפרד. בעוד זוגות נשואים מגישים דוחות עבור הכנסתם המשותפת, הם משויכים למדרגת מס גבוהה יותר ובכך מנוכה להם יותר מס. עבור ידועים בציבור שיכולים להגיש דוחות בנפרד, ינוכה פחות מס והם יוכלו לחסוך יותר.

הטבה נוספת היא למשל פטור כפול ממס שבח, כלומר- אם ידועים בציבור מכרו שני נכסים בארבע השנים האחרונות, הם צפויים לקבל בגינם החזר מס משמעותי, בניגוד לזוגות נשואים להם יש רק פטור אחד ממס שבח, על כל נכס שנמכר בתקופה של ארבע שנים.

החזר מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בארה"ב

השקעה בנדל"ן בארה"ב היא נושא רחב היקף ומורכב, עם יתרונות וחסרונות משמעותיים. בעוד שהשוק האמריקני מציע הזדמנויות רבות, חשוב

4  טיפים להגברת החשק המיני בדרך הטבעית

ליבידו, הרצון לפעילות מינית, הוא היבט חיוני של מערכת יחסים אינטימית בריאה. גורמים שונים כמו מתח, בחירות אורח חיים

איזו תאורה תתאים למשחק פוקר ביתי?

בחירת התאורה הנכונה למשחק פוקר ביתי היא חיונית ליצירת אווירה המשפרת את חוויית המשחק תוך הבטחת נוחות ונראות לכל

השלכות המס של בעלות על מספר נכסים: תובנות חשובות לבעלי דירה שנייה

בעלות על מספר נכסים יכולה להביא יתרונות פיננסיים משמעותיים, אך היא גם מציגה מורכבות מבחינת השלכות מס. הדבר רלוונטי