10 דברים שלא תלמדו בפקולטה לעיצוב פנים

בית בתלת ממד

אחרי שנים בתחום עיצוב פנים והניסיון רב שצבר יוסי שאול הוא מביא לנו את הדברים שמעצבי פנים לומדים רק תוך כדי עבודה.

למרות שבכל פקולטה לעיצוב פנים שמים דגש רב על כל דבר ומנסים להכשיר את המעצבים בדרך הטובה ביותר, עדיין יש דברים שלומדים רק בשטח.

יוסי שאול הוא אחד ממעצבי הפנים הבולטים בישראל ומעיד על עצמו כי הוא בין הבודדים שבאמת זכו לעסוק ולהתפרנס ממה שהם באמת אוהבים, התשוקה והידע שלו הפכו אותו לשם דבר בישראל ובכל אירופה.

אנשי שירות

הדברים שרק הניסיון מלמד

  1. להתמודד עם לקוחות – בעיצוב פנים אנחנו מעצבים את הבית לאנשים אמיתיים שהולכים לגור, לא מדובר על עוד הגשת עבודה באילוסטרציה אלא על חיים שלמים של אנשים שהולכים להתנהל בשטח שעיצבנו.
    צריך לדעת לשמוע ולהקשיב לכל מה שיש ללקוחות להגיד, להבין מהם הרצונות שלהם מה ההעדפות ואהבות שלהם ואלו הופכים להיות הקווים המנחים לעיצוב.
  2. עמידה בלוח זמנים צפוף – בעולם האמיתי כל דבר נמדד בכסף (הרבה מאוד כסף) בכדי לבנות ולעצב את הבית לפעמים נדרשים גם אישורים מרשויות מוניציפליות ויש להגיש כל דבר בזמן, כל עיכוב של הגשת תוכנית גם בימים ספורים יכול לגרור אחריו עיכוב גדול יותר בגלל הבירוקרטיה איתה נאלצים להתמודד.
  3. דברים שמשתנים – לפעמים למרות התוכנית הכתובה והברורה דברים עשויים להשתנות, כל מעצב פנים חייב לדעת לעשות את השינויים בצורה שתשמור על הקווים הבסיסיים שמנחים את התוכנית.
  4. התנהלות מול מספר רב של בעלי מקצוע – לא תמיד כל בעל מקצוע, מנוסה ככל שיהיה יודע להבין את התוכנית ואת מה שנדרש ממנו, במקרים כאלו מעצב פנים צריך לדעת להסביר את עצמו מעבר להצגת התוכנית.
  5. ליצור הרמוניה בין מספר גורמים – שמספר גורמים עובדים במקביל עלולים להיווצר התנגשויות, צריך לדעת לגרום לכולם לעבוד בהרמוניה כי כל התנגשות כזאת עלולה לגרור מפולת שמשפיעה על הפרויקט כולו.
  6. הקפדה על שלבי העבודה – חשוב להקפיד על כל שלב בעבודה, אם יש חשמלאי שצריך לבצע הזזה של נקודת חשמל לצורך הקמת תאורה חדשה או הוספת עוצמה לנקודה קיימת בכדי להרכיב עוד גופי תאורה (במיוחד שמדובר על עיצוב חוץ) וצבעי שצריך לבצע עבודת צבע, בוודאי שקודם יבוצעו עבודות החשמל ורק לאחר מכן סגירה וצבע של הקיר בו חצבו ועבדו.
  7. שיווק ופרסום – שמסיימים את הלימודים כל אחד רוצה להקים עסק משלו, הקמת העסק דורשת המון שיווק ופרסום, יכול להיות המעצב הטוב בעולם אבל אם הוא לא משווק את העסק שלו ולא מגיע ללקוחות סופו של עסק כזה לא יהיה נסיקה.
  8. ניהול העסק – מעצב פנים עצמאי זה עסק לכל דבר, צריך לדעת להתמודד עם מס הכנס, ביטוח לאומי רואה חשבון ועוד המון גופים.
    כל זה על מנת לנהל עסק חוקי במדינת ישראל.
  9. יצרית שיתופי פעולה – אחרי מספר עבודות ופרויקטים לומדים להכיר את בעלי המקצוע הנכונים וגם להמליץ עליהם ללקוח שלנו.
    בסיום הלימודים אנו לא מקבלים רשימה של בעלי מקצוע מומלצים אלא נאלצים למצוא אותם בעצמנו.
  10. אבזור מתאים – אמנם מלמדים אותנו בפקולטה לעיצוב פנים מהו האבזור הנכון והמתאים לכל חלל, אבל לא תמיד אנו יודעים איפה ניתן להשיג אותו ונאלצים לכתת רגליים ולהשקיע המון זמן בחיפוש.
    רק הניסיון מביא אתו את היכולת לדעת היכן ניתן לרכוש כל פריט לעיצוב פנים מושלם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בארה"ב

השקעה בנדל"ן בארה"ב היא נושא רחב היקף ומורכב, עם יתרונות וחסרונות משמעותיים. בעוד שהשוק האמריקני מציע הזדמנויות רבות, חשוב

4  טיפים להגברת החשק המיני בדרך הטבעית

ליבידו, הרצון לפעילות מינית, הוא היבט חיוני של מערכת יחסים אינטימית בריאה. גורמים שונים כמו מתח, בחירות אורח חיים

איזו תאורה תתאים למשחק פוקר ביתי?

בחירת התאורה הנכונה למשחק פוקר ביתי היא חיונית ליצירת אווירה המשפרת את חוויית המשחק תוך הבטחת נוחות ונראות לכל

השלכות המס של בעלות על מספר נכסים: תובנות חשובות לבעלי דירה שנייה

בעלות על מספר נכסים יכולה להביא יתרונות פיננסיים משמעותיים, אך היא גם מציגה מורכבות מבחינת השלכות מס. הדבר רלוונטי