תביעות נזק לרכוש עקב הצפה בבניין – מה עושים?

תביעות נזקי רכוש

מים יכולים לגרום להרבה מאוד נזק לדירה שלכם. הדבר החמור ביותר שעשוי להיגרם ככל הנראה כתוצאה ממים בדירת מגורים, הוא הצפה. הצפה עלולה לגרום לנזק רב לתשתיות שונות בדירה ולרכוש, שיסתכם בהוצאות כספיות משמעותיות. הדירה שלכם הוצפה? במאמר הבא נסקור את מה שאפשר לעשות בכל הנוגע לתביעות נזק עקב הצפה בבניין.

 

הצפות בדירה

מדינת ישראל מאופיינת במזג אוויר נוח יחסית. הקיץ חם, והחורף לא קר מדי ברוב ימיו. למרות שאנחנו לא מדינה סוערת מבחינת גשמים, הצפות עשויות להיגרם בכל זאת בהרבה מאוד בנייני מגורים. בעקבות הצפות כאלו, שגורמות נזק לרכוש, ניתן להגיש תביעה בגין נזקי הצפה ברכוש.

ההצפה יכולה להיגרם מסיבות שונות – גשמים חזקים, בניין שבנוי בצורה לא טובה, תשתית בדירה שלכם שניזוקה מסיבה כזו או אחרת או תשתית דומה אצל השכן שלכם. התוצאה תהיה זהה – מים שמציפים את הדירה שלכם. בהחלט מצב לא נעים בלשון המעטה.

 

נזקים לרכוש

הצפה עשויה לגרום כאמור לנזקים משמעותיים לרכוש. למשל, מים שמציפים את הדירה יכולים להרוס רהיטים שונים. גם מוצרי חשמל שנמצאים על הרצפה, או קרוב אליה, כמו שואב אבק רובוטי לדוגמא, צפויים להינזק. ההצפה יכולה לפגוע גם ברצפת פרקט ואפילו בקירות. ארונות, מיטות ומוצרים נוספים שנמצאים בחדר השינה יכולים להיפגע בצורה משמעותית.

 

אחריות על ההצפה

כדי להבין את מי ניתן לתבוע, חשוב להבין קודם כל מי אחראי על ההצפה. החוק קובע אירועים שונים שבגינן האחריות תוטל על גורמים מסוימים. אף אחד לא רוצה להיות אחראי להצפה של דירה או בניין, כך שבמקרים רבים אתם צפויים להיתקל בהתנערות מאחריות.

 

הצפה בעקבות גשמים

אם הבניין שלכם הוצף בעקבות גשמים עזים, הרשות המקומית שלכם תהיה זאת שאחראית על ההצפה. החוק קובע שעל הרשות המקומית להתארגן כראוי לסופות ולגשמים. לכן, הצפה כזאת תאפשר לכם להגיש תביעה נגד הרשות המקומית שלכם.

 

ליקויים בבניין

ישנם מקרים בהם נגרמת הצפה בבניין מסוים, למרות שבבניינים שכנים לא נגרמו הצפות ולמרות שלא היו גשמים חזקים במיוחד. מקרה כזה עשוי להעיד על ליקוי בבנייה של הבניין. הגשת תביעה נגד הקבלן שבנה את הבניין תהיה אפשרית במקרה הזה.

 

תביעת הביטוח

הדירה שלכם הוצפה כתוצאה מבעיה בתשתית שלכם? פיצוץ בצנרת או פגם במכשיר חשמל שמחובר למים, כמו מקרר, יכולים לגרום להצפה. תצטרכו לפנות אל חברת הביטוח שלכם שמבטחת את הדירה ולהגיש תביעה נגדה.

 

אחריות שכנים

בדיוק כפי שנזילה עשויה להתרחש בעקבות נזק שנגרם לתשתית אצלכם בדירה, הדבר עשוי להיגרם גם לשכן שלכם. אם התרחשה הצפה אצל השכן שלכם, או שנפגעה תשתית שבאחריות השכן שלכם וכתוצאה מכך נגרמה הצפה שהגיעה לדירה שלכם, תוכלו לתבוע את השכן שלכם, שנושא באחריות.

תביעות נזקי רכוש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי