ביטוח לאומי – נכות ילדים

ביטוח לאומי נכות ילד

נכות ילדים הינה בעיה רפואית המוכרת על ידי ביטוח לאומי ומקנה את הילדים באחוזי נכות ואת הוריהם בזכויות שונות. במידה וילדכם סובל מנכות כדאי שתדעו את הזכויות המגיעות לכם, וזאת על מנת שתוכלו לקבל את כלל הכלים שיסייעו לכם לתת לילד שלכם את הטוב ביותר. המטרה העיקרית של זכויות אלה היא לסייע לכם ולילד ולכן הכרתן היא חשובה. אז אילו זכויות מגיעות לכם ובמה ביטוח לאומי מכיר?

 

נכות ילדים – במה מכיר ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי מכיר בכל סוג של נכות המאובחנת אצל ילד, וזאת כאשר הנכות מגבילה את הילד בביצוע משימות יום יומיות באופן עצמאי וללא סיוע או תמיכה. ילד אשר סובל ממגבלה או בעיה רפואית מכל סוג שהוא ובשל כך לא יכול לבצע פעולות בסיסיות לבדו, יוכר כבעל נכות ויקבל זכויות ואחוזי נכות מביטוח לאומי.

 

לילד שלי יש נכות, האם מגיעים לי פיצויים?

במידה והילד שלכם סובל מנכות כדאי שתדעו כי מגיעים לכם פיצויים. לאחר שהילד שלכם אובחן עם נכות תוכלו להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח ולקבל פיצויים. הפיצויים יכללו הוצאות רפואיות בגין הנכות וכיסוי טיפולים נדרשים, סיוע ביכולת השתכרות ופיצויים בגין פגיעה ביכולת שלכם להשתכר בשל מצבו של הילד, סיוע וסבסוד צרכים נדרשים של הילד ועוד.

 

אחוזי נכות לילדים בעלי נכות

כאמור, ילדים המאובחנים עם נכות יהיו זכאים להכרה בביטוח לאומי וכן לקבלת אחוזי נכות. קביעת אחוזי הנכות תעשה בהתאם למצבם הרפואי ולמגבלה ממנה סובלים. ככל שהילד אינו מסוגל לבצע פעולות יום יומיות בסיסיות בעצמו, לא מסוגל להתנייד ונדרש לסיוע ולתמיכה צמודה יותר, כך יקבעו עבורו אחוזי נכות גבוהים יותר. מתוך אחוזי הנכות ומצבו הרפואי של הילד יגזרו הזכויות המגיעות לו ולהוריו.

 

אילו זכויות מגיעות להורים לילדים בעלי נכות?

הורים לילדים בעלי נכות יהיו זכאים לזכויות רבות וזאת במטרה לסייע להם בטיפול ותמיכה בילד. זכויות אלה יכללו לרוב קצבת נכות, כיסוי וסבסוד טיפולים רפואיים, ביקור במכונים רפואיים, החזרים בגין פגיעה בכושר השתכרות, קצבת נכות, סבסוד תשלומים בסיסיים כמו חשמל, מים, ארנונה, שכר דירה וכדומה, נקודות מס, חינוך מותאם לילד, ועוד.

 

למה חשוב להכיר את הזכויות המגיעות לכם?

הזכויות הניתנות להורים לילדים בעלי נכות יכולות לסייע רבות להורים ולילד ולהקל על חייהם. על כן, חשוב שתכירו את זכויותיכם בכדי שתוכלו לנצל אותן ולתת לילד שלכם את הטוב ביותר.

 

הורים לילדים בעלי נכות? מגיע לכם יותר

הורים לילדים בעלי נכות זכאים לזכויות והטבות רבות שמטרתן להקל על ההורים בגידול הילד ולסייע להם לתת לו את הטוב ביותר עבורו, ועל כן חשוב להכיר אותן. הזכויות ניתנות לפי מצבו הרפואי של הילד ולפי אחוזי הנכות שנקבעים לו, וכוללות – פיצויים, סיוע בהוצאות רפואיות, קצבת נכות ועוד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי