איך לבנות הופעת סטנדאפ שלב אחרי שלב

סטנדאפיסט

אז אתה חושב שאתה מצחיק? אם אתה שוקל קריירה כסטנדאפיסט, קח כמות גדולה של דפים ועט. כפי שיגיד לך כל קומיקאי מצליח, כתיבת בדיחות יום-יום דורשת התחייבות רצינית. לחשוב על רעיונות להופעת סטנדאפ אולי נראה קל, אבל לעצב את החומר הזה לבדיחות מצחיקות שיגרמו לאנשים לצחוק לוקח הרבה עבודה קשה. קומיקאים מתחילים רבים מנסים להבין איך לבנות הופעת סטנדאפ שלב אחרי שלב ועליהם להבין מהם הם המרכיבים העיקריים בבניית הופעת סטנדאפ שלב אחרי שלב?

פתיחה – פתיחת סטנדאפ מכתיבה לעיתים קרובות כיצד יעלה המופע. התחל בבדיחה נהדרת להצחיק את הקהל מהשורה הראשונה. לפעמים לוקח לקהל להיפתח להופעה חדשה או לסטנדאפיסט לא מוכר אבל חשוב לקחת את הכל בחיוך.

ביטים – כך קוראים הקומיקאים בדיחות. לכל בדיחה יש מערך תיאור המפרט את הדמויות והמצב בו הם נמצאים. בסופה של הבדיחה יש את הפאנץ' – המסקנה – שהיא החלק הכי מצחיק של הבדיחה וכמעט תמיד נוגדת את מה שהקהל מצפה שיקרה.

מעברים – מעברים הם גשרי שיחה קצרים המחברים בדיחה אחת לאחרת. לרוב סטנדאפיסט משתף מהחיים הפרטיים שלו או מהניסיון האישי שלו בתחום מסוים שקשור לאחת הבדיחות ומהווה גשר לבדיחה.

נקודת השיא לקראת סיום – הבדיחה האחרונה בתכנית שלך. יכול להיות שזאת תהיה בדיחה שמתקשרת או מתייחסת לבדיחה קודמת. המטרה של הבדיחה האחרונה היא לעטוף את המופע שלך ולהשאיר את הקהל צוחק ועם טעם של עוד.

 

איך לבנות הופעת סטנדאפ?

  1. צפו ולמדו – חקרו קומיקאים אחרים. צפו בסטנד-אפ המוקדם שלהם ואחריו מופעים עדכניים יותר. כיצד התפתחו קולותיהם הקומיים לאורך השנים? כנסו למועדון קומדיה להופעה חיה כדי לראות כיצד קומיקאים מבנים את הסט שלהם.
  2. אסוף חומר – השתמש בחוויה האישית שלך וכתב את מה שאתה יודע. איזו תרבות מגדירה אותך? באיזה סוג בית גדלתם? אילו ערכים הוחדרו בך? אפילו אם אתה פשוט רואה שביב של רעיון, רשום אותו. אתה אף פעם לא יודע אם זה עשוי לעבוד בהמשך הדרך.
  3. התחל לכתוב בדיחות – כתוב כל יום ויום. בחר רעיון והתקרב אליו כמו סיפור – מצא את הקשר בין הבדיחות וחזק אותן אחת עם השנייה.
  4. הרכיבו את המופע שלכם – ברגע שיש לך מספיק בדיחות שנכתבו למופע של שעה, בחר את אלה שאתה רוצה לכלול במופע של חמש דקות. סדר אותם כדי לראות מה הסדר מרגיש טבעי. תשאיר מקום לצחוק. תמיד יש בדיחות גיבוי מוכנות למקרה שתצטרך להחליף כיוונים.
  5. התאמן מול אנשים – נסה מול קהל כדי לדעת מה עובד ומה לא. ככה תוכל גם לשנן את הבדיחות ולבצע אותם בקלות על הבמה. עבוד על תנועות הגוף שלך במהלך המופע, ובנה סיום שישאיר את הקהל עם חיוך על השפתיים וטעם של עוד.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר https://standupcomedy.co.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים

לאילו סוגי אירועים מומלץ לשכור מנטליסט?

האם אי פעם חווית רגע של חוסר אמון מוחלט כשמנטליסט הציץ לכאורה אל מעמקי מחשבותיך או חזה ללא מאמץ

אירועים מומלצים במרכז

אירועים הם חלק בלתי נפרד מחיינו החברתיים, ומספקים לנו הזדמנות להתחבר לאחרים ולהתמסר לדברים שאנחנו נהנים מהם. אמנם יש

השנה היום הולדת תהיה שונה! 4 רעיונות מקוריים יום ההולדת

זה שוב הזמן הזה בשנה, שבו אתה והחברים שלך מתחילים לתכנן את מסיבת יום ההולדת הטובה ביותר אי פעם.

אירוע קוסמות בזום – האם זה שווה את ההשקעה

תקופה הקורונה שהגיעה על האנושות לא הייתה קלה לאף אחד. בצער רב רבים חוו את זה גם באופן אישי