מה ההבדל בין הסוגים של אובדן כושר עבודה מלא וחלקי?

חוק פגיעה

מרבית האנשים שמצאו את עצמם חווים אבדן כושר עבודה תוהים מה ההבדל בין אבדן כושר עבודה מלא לחלקי? סביר להניח שגם אתם נכללים בין אנשים אלו, שכן, בחרתם להגיע דווקא לכאן כדי לקבל פרטים בנושא. יצאנו לבדוק במיוחד עבורכם את ההבדלים שקיימים בין שני סוגי אובדן כושר עבודה וחזרנו עם כל הפרטים.

 

אתם בטוחים שאתם יודעים בכלל מה זה אובדן כושר עבודה?

יכול להיות שאתם חושבים שאתם יודעים מהי ההגדרה של אובדן כושר עבודה, אבל יש סבירות כלשהי שההגדרה שלכם אינה מדויקת. אנחנו יודעים זאת כי שמענו לא פעם על אנשים שהסבירו לנו בנושא, והתברר לנו שהם לא בקיאים בו מספיק. מדובר במצב הגיוני, שכן, זהו נושא בירוקרטי מורכב שצריך להעמיק בו בשביל להבין בו. בחרנו להתחיל קודם בהגדרה של המושגים המדוברים, כדי שנוכל כולנו ליישר קו בנושא.

 

אז מה זה אובדן כושר עבודה חלקי?

אובדן כושר עבודה חלקי הוא כזה שמאפשר לאדם להמשיך ולתפקד. הוא אינו יכול לתפקד כפי שהיה קודם, אלא מדובר ברמת תפקוד ירודה שנמדדת בלפחות 25% מהיכולת הקודמת שהייתה לו מ-2 הבחינות הבאות:

  1. מבחינת גובה המשכורת
  2. מבחינת ההיקף של העבודה שלו

אדם שהגיע למצב שכזה, יכול לקבל פיצוי כספי מחברת ביטוי ולדמי פגיעה שמגיעים לו מטעם הביטוח הלאומי. אדם שחווה אובדן כושר עבודה חלקי או מלא צריך לפנות בהקדם אל עורך דין אובדן כושר עבודה כפיר דיין דובב כדי לקבל ליווי הולם בהליך התביעה.

 

ומה זה אובדן כושר עבודה מלא? ומה ההבדל בין השניים?

אובדן כושר עבודה מלא, כשמו כן הוא. זהו מצב שבו אדם חווה אובדן של היכולת שלו לעבוד באופן מלא. מבחינה משפטית, מדובר באובדן עבודה בשיעור של 75%. התכנסנו כאן היום כדי לבדוק מה ההבדל בין שני סוגי אובדן כושר העבודה שצוינו לעיל. כעת, ניתן לראות כי קיים הבדל משמעותי בין אובדן כושר עבודה מלא לחלקי. שכן, אובדן כושר עבודה מלא אינו מאפשר לאדם לעבוד בכלל, בעוד אובדן כושר עבודה חלקי מאפשר לו לעבוד פחות מבדרך כלל.

 

חשוב שתדעו שכושר העבודה יכול להשתנות

ישנם לא מעט מצבים שבהם עובדים מוגדרים כנפגעי כושר עבודה באופן מלא או חלקי וכעבר זמן מה, מתברר שהמצב הרפואי שלהם השתנה. מצב שכזה מחייב שינוי של ההגדרה של אובן כושר העבודה. בכל אופן, בין אם מדובר במצב כזה או אחר, עדיין מתקיימת הזכאות לפיצוי בגין הירידה היחסית שנקבעה לעובד בשכר בתקופה שבה הוא לא היה מסוגל לעבוד כלל.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן ההבדלים בין אובדן כושר עבודה מלא וחלקי. כעת, כשאתם יודעים מהם ההבדלים, נותר לכם לפנות לעורך דין ולקבל ליווי הולם לתביעת אובדן כושר עבודה.

אובדן חלקי של כושר עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין

האם משלמים מע"מ על מטבעות קריפטו?

משקיעי קריפטו משלמים מס רווח הון של 25% כמו כל השקעה אחרת, בעוד עסקים שמקבלים מטבעות קריפטו כתשלום מחויבים

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר

ניצול יחסי מרות מצד מנהל ישיר הינו מצב בו מנהל מנצל את יחסי המרות בינו לבין עובדת שלו, כדי

מה התפקיד של עורך דין משפחה?

בעולם המשפט ועריכת הדין, אין הרבה התמחויות טעונות רגשית כמו זו של עורך דין לענייני משפחה. עורך דין משפחה

גילוי מקרי סחר בסמים ללא רישום פלילי: אתגרים ופתרונות

תהליך הנפקת רישיון נשק דורש שיקול דעת מדוקדק של הרקע של האדם, העבר הפלילי והסיכונים הפוטנציאליים. עם זאת, גילוי